Incident Manager till Tieto!

Arbetsbeskrivning

För dig som brinner för problemlösning, har ett tekniskt intresse och är nyfiken på att lära dig nya saker är detta chansen att arbeta på Nordens största IT- tjänsteföretag. Är du dessutom en teamspelare som trivs i en supporterande roll är detta tjänsten för dig. Ansök redan idag då urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Incident Manager till Tieto.

Tieto är ett av Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för näringsliv och offentlig sektor. De levererar IT-tjänster inom en rad olika branscheroch har som mål är att utveckla företag och samhälle med hjälp av IT, samt skapa möjligheter för deras kunder att transformera sina verksamheter.

Som Incident Manager kommer du arbeta med att följa upp, lösa och proaktivt arbeta med de incidentärenden som inkommer för de kunder man ansvarar för. Man kommer att ingå i ett Incident Management team som dels finns på plats i Stockholm men som även finns ute i resten av landet och internationellt. Du rapporterar till Incident Management Manager som sitter i Tjeckien och har ett tätt samarbete med framförallt en kollega som du tillsammans ansvarar för ett antal kunder inom bank och finanssektorn. Genom att följa och arbeta nära en kollega i kommer du på så vis få den introduktion och kunskap om Tietos processer och få en god grund att stå på. Tieto tror på en god balans mellan arbetsliv och privatliv, och erbjuder dig en arbetsmiljö där omtanke för medarbetaren står i fokus. Vidare erbjuder Tieto en stark social gemenskap med ödmjuka och engagerade medarbetare som ledare!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Tieto.

ARBETSUPPGIFTER
Som Incident Manager kommer du tillsamman med en kollega ansvara för ca. 11 kunder inom bank och finanssektorn. Tillsammans med din kollega kommer du samarbeta med att både operativt hantera rapporterade incidentärenden men även strategiskt arbeta med förbättring av Incident Management-processen gentemot kunder. Ni kommer bytas av i arbetet i de olika arbetsuppgifterna, vilket gör att du kommer få en varierad och utvecklande vardag. Du kommer till exempel att:

· Samordna genomförandet av befintliga incidentärenden och säkerställa snabb hantering
· Arbeta för att hela tiden följa samt förbättra genomförandet av olika processer kopplat till incidenthantering
· Sammanställa och presentera rapporter baserade på kundernas behov
· Arbeta med Incident Management-relaterade eskaleringar från kundsidan
· Dataanalys och förbättringsförslag

Tjänsten passar dig som stimuleras av en vardag där det händer mycket och tempot stundtals är högt. Du trivs i en kundfokuserad roll och tycker att relationer och problemlösning är roligt samt utvecklande.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har erfarenhet från en roll i minst 1 år där du erhållit grundläggande teknisk kompetens och fallenhet för IT och tekniska frågor. Gärna från en servicedesk, kundservice eller annan relevant roll. För att du ska trivas i rollen tror vi att det är viktigt att du har ett tekniskt intresse för hård- och mjukvara och vi ser även att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

*Erfarenhet från Incident Management
*En eftergymnasial utbildning inom IT/teknik
*En förståelse för ITIL (Incident, Problem, Request & Change), ännu bättre om du har en ITIL-certifiering

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktig att du är självgående då arbetet innebär olika typer av uppgifter och kan växla om även i situationer där det är skyndsamt och stundtals stressigt. Vi söker även dig som är kommunikativ och förstår vikten av klara besked och uppföljning gentemot kunder och kollegor. Vi ser att du i den här rollen gillar att arbeta med problemlösning och i en serviceroll där kunden är i största fokus.

Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, flexibel arbetstid enligt schema
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Värtahamnen, Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Tieto är ett av Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för näringsliv och offentlig sektor. Företaget verkar på global nivå inom produktutveckling samt via globala leveranscenter. De levererar IT-tjänster inom en rad olika branscher, exempelvis, finans, telekom och skogsindustrin. Företagets mål är att utveckla företag och samhälle med hjälp av IT samt skapa möjligheter för deras kunder att transformera sina verksamheter. De tror på utveckling och resultat som märks samt ett kundorienterat fokus i sina utvecklingsprocesser och samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 18 februari 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Datasamordnare - Infrastruktur

Datasamordnare - Infrastruktur

27 februari 2023

Datasamordnare - Infrastruktur

Datasamordnare - Infrastruktur

27 februari 2023

Driftoperatör Windows/Unix

Driftoperatör Windows/Unix

6 februari 2023