OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som brinner för problemlösning, har ett tekniskt intresse och är nyfiken på att lära dig nya saker är detta chansen att arbeta på Nordens största IT-tjänsteföretag. Är du dessutom en teamspelare som trivs i en driven roll är detta tjänsten för dig. Ansök redan idag då urvalet sker löpande!
OM TJÄNSTEN
TietoEVRY är ett av Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för näringsliv och offentlig sektor. De levererar IT-tjänster inom en rad olika branscheroch har som mål är att utveckla företag och samhälle med hjälp av IT, samt skapa möjligheter för deras kunder att transformera sina verksamheter.
Det här är TietoEVRY
Du erbjuds
* En ansvarstagande roll där du leder och coachar agenter i Service Desken
* En möjlighet att växa på ett stort företag med flera spännande- och utvecklande arbetsuppgifter
* Efter sex månaders arbete som konsult via Academic Work, få en anställning hos TietoEVRY
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Som Incident Manager är du ansvarig för att alla incidenter och requests loggats och kategoriserats på ett korrekt sätt. Du ansvarar för att övervaka och vidta nödvändiga åtgärder i de fall ärenden inte kan lösas inom de överenskomna servicenivåerna. IM ansvarar för att driva, följa upp och koordinera incidenter som krävs för leveransen. De har som ansvar att rapportera brister/förbättringar och förväntas delta i MIP (Major Incident Process) -möten.
Du kommer exempelvis att:
* Analysera registrerade incidenter. Kartlägga och sammanfatta incidentflödet samt identifiera problem
* Initiera, leda och dokumentera Lessons Learned vid kritiska incidenter
* Besluta om upp-prioritering av incidenter
* Vidta nödvändiga åtgärder i de fall ärenden inte kan lösas inom överenskomna servicenivåer
* Delta i Major Incident-processen, vilket innebär att du ansvarar för att säkerställa att det finns beredskap och verktyg inom Service Desk för att kunna stötta slutkunden vid Major Incidents
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst ett års arbetslivserfarenhet av en liknande roll sedan tidigare där du fått en god teknisk kompetens och fallenhet för IT
* Har flytande kunskaper i svenska och engelska då båda språken används dagligen i arbetet
Vi blir extra intresserade om du har en ITIL-certifiering!
Vi söker en driven, engagerad och metodisk Incident Manager med mycket god kommunikationsförmåga som kan arbeta väl självständigt såväl som en del i ett större team. Att nätverka och skapa betydelsefulla relationer faller sig naturlig för dig.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i den här rekryteringsprocessen så inför din ansökan, vänligen motivera med ett personligt brev varför just du passar för tjänsten.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Värthamnen i Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TietoEVRYs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231