Inköpare i Stockholm

Inköpare i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter en ansvarsfull och strukturerad person med tidigare erfarenhet som taktisk inköpare / siteinköpare till en kund inom energibranschen i centrala Stockholm. Har du en teknisk förståelse och har lätt att förstå ingenjörer vad gäller inköp? Trivs du att jobba i produktionsmiljö och förstår branschens utmaningar? I den här rollen får du möjligheten att driva utvecklingen inom inköpsprocessen framåt inom drift, anläggning samt underhåll. Om ovan låter intressant är du välkommen att söka tjänsten redan idag!


Du erbjuds ett ansvarsfullt arbete i ett tätt sammansvetsat gäng. Du kommer att arbeta i en teknisk miljö med intressanta utmaningar i ett företag som strävar efter att vara föregångare i sin bransch. Du kommer att vara en kritisk del i att driva utvecklingen inom inköpsprocessen framåt inom drift, anläggning samt underhåll i samråd med närmsta chef. Därtill kommer du att vara en del av en målstyrd organisation med höga ambitioner och en hög utvecklingstakt.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss



Ansvarsområden
I denna roll kommer du arbeta med lokala inköp inom drift, anläggning samt underhåll på driftområde City. Tillsammans med övrig personal inom drift/anläggning och underhåll kommer du att säkerställa att inköpsbehoven tillgodoses så effektivt som möjligt. Denna tjänst är ej kategoristyrd, du täcker samtliga behov som dyker upp på flertalet anläggningar. 


Dina uppgifter kommer även innefatta att: 


Aktivt söka nya möjligheter för att genomföra inköp tillsammans med övriga siteinköpare. Det kan vara allt från tjänster till mindre eller större maskiner och utrustning samt att agera som projektinköpare i vissa mindre projekt. 
Arbeta i ett nätverk med övriga siteinköpare, ett antal inköpsadministratörer knutna till driftområde City samt den centrala inköpsorganisationen. 
Ta hänsyn till vilka avtal som finns samt efterlevnad i så stor grad som möjligt. 
Upphandla mindre lokala serviceavtal. Inom ramen för arbetet skall man även arbeta tillsammans med beställarleden för att kunna få fram så tydliga upphandlingsunderlag som möjligt, dessa skall sedan sammanställas i en inköpstrategi som skickas för godkännande innan påbörjad upphandling. 


Arbetstider
Arbetstid: kontorstider, 40/h veckan. Tjänsten är ett vikariat om cirka 15 månader för en medarbetare som skall lånas ut till ett projekt. 
Planerad start 23 augusti 2021 och tom 30 november 2022 med chans till förlängning. Det primära arbetet är lokaliserat i centrala Stockholm men vissa lokala resor kan förekomma under veckan.



Kvalifikationer
Det här behöver du: 


Tidigare erfarenhet som taktisk inköpare
God teknisk förståelse för att kunna förstå ingenjörer samt andra beställares behov
Vana av att hantera leverantörer och förhandlingar på ett brett sätt inom flertalet teknik och tjänsteområden
Känna dig hemma och trivas i produktionsmiljö och förstår de utmaningar som finns där
Vara ansvarsfull, nyfiken och har lätt att samarbeta över många ytor. 
Känna till vad tex Incoterms är
Behärska svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska.
Tillgång till egen bil är ett krav



Meriterande, dock ej ett krav: 


Kännedom om allmänna leveransvillkor såsom AB04/ABT06/NLM10, samt LOU och LUF 
Kunskap eller formell utbildning inom LOU eller LUF


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-08-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2021
  • Ansök senast: 16 augusti 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Indköpare

23 april 2024

22 april 2024

22 april 2024