Inköpare IT till energibolag, Stockholm

Inköpare IT till energibolag, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 7 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Som IT-inköpare kommer man att jobba med en bred portfölj av IT-inköp som kan variera mellan cloud-tjänster, on-premiselösningar, licensinköp, inköp av resurser/konsulter, IT-projekt och i vissa fall även hårdvara. Både strategiskt och operativt inköpsarbete kommer att förekomma i rollen.

Rollen innebär mycket eget ansvar och god förmåga att snabbt analysera och formulera behovet och självständigt driva hela inköpsprocessen.

Koncernspråket är engelska men även svenska, du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Arbetsuppgifter:

- Upprätta förfrågningsunderlag i dialog med interna beställare inom Business technology
- Driva upphandlingar i enlighet med LUF/LOU
- Förhandling och framtagande av kontrakt utifrån befintliga kontraktsmallar
- Leveransuppföljning och spendanalyser


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 5 års erfarenhet av inköp inom IT och olika IT domäner
- Väl erfaren av att självständigt driva inköpsprocesser enligt LUF/LOU


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 22 april 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023