Inköpare till interrimsuppdrag

Inköpare till interrimsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Till vår kund som är ett bostadsföretag som ägs gemensamt av fyra kommuner inom region väst söker vi nu en inköpare till ett interrimsuppdrag.

Om tjänsten
Som Inköpare hos vår kund bidrar du till en god utveckling av verksamheten genom att processen för upphandling fungerar samt utvecklas. Rollen är bred och innebär ansvar för inköpsfrågor & upphandling samt kontakter med inköpscentraler och ägarkommuner i upphandlingsfrågor.

I din roll som inköpare kommer du genomföra upphandlingar i enlighet med LOU. Du skriver upphandlingsdokumentation och driver på referensgrupper i samband med upphandlingar och ansvarar för administration, innehåll och kommunikation kring avtal, förfrågningsunderlag mm. I rollen ingår också uppstartsmöten, uppföljningsmöten och övriga kontakter med entreprenörer och leverantörer inklusive uppföljning entreprenörsportal samt att förmedla information internt gällande ramavtal och inköpscentraler.

Vem söker vi?
Vi tror att du som passar för tjänsten har en relevant utbildning och god kunskap om LOU. Vi välkomnar ansökningar både från dig som nyligen kommit ut i arbetslivet och dig som arbetat i en liknande roll i flera år. Nästan all din kommunikation kommer ske på svenska varför det är viktigt att du behärskar språket väl i både tal och skrift. Viktigt är också att du har god förmåga att hantera IT-system och att du behärskar MS Office.

Som person ser vi att du har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt med en god förmåga att själv ta ansvar och driva på ditt arbete. Du är duktig på att skapa goda och förtroendefulla relationer och kommunicerar på ett sätt som skapar delaktighet och tydlighet. Uppdraget kräver att du har god organisatorisk förmåga. Andra egenskaper som vi ser som viktiga är att du är ansvarsfull, strukturerad och positiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ytterligare information om uppdraget
Vår kund sitter i trevliga lokaler i Mölnlycke. Uppdraget är tänkt att starta under november och förväntas pågå i 3-4 månader.

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82.

Din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte utan skicka in ditt CV och personliga brev redan idag!

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2020
  • Ansök senast: 9 november 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023