Inköpare till Magnusson & Freij i Göteborg

Inköpare till Magnusson & Freij i Göteborg

Arbetsbeskrivning

För vår uppdragsgivare Magnusson & Freij AB söker vi en duktig Inköpare med erfarenhet av både strategiska och operativa inköp till kontorsvaruhandel. Du kommer tillsammans med en kollega och inköpschefen ha ansvaret för ett brett inköpsarbete som gäller allt vad Magnusson & Freij AB erbjuder sina företagskunder. Tjänsten är fast kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse och du blir placerad på företagets miljöcertifierade fastighet med kontor/lager och butik i Göteborg.
Huvudsakliga ansvarsområden som inköpare:
Rollen som Inköpare i kontorsvaruhandeln är som det låter - bred. Speciellt med tanke på omfattning av artiklar av förbrukningsvaror och kontorsmaterial. Tillsammans med inköpschef och en kollega kommer du i början att ansvara för det operativa inköpen. Rätt person kommer senare att arbeta med förhandling och strategiska inköp samt utveckla kompetensen inom sourcing, inköpstekniker/ metoder/ hållbarhetsarbete och leverantörsutveckling. Bland dina ansvarsuppgifter ingår:
Artikel- och registervård, uppdatering av avtal/priser
Sourcing av nya leverantören/tillverkare/transportörer med fokus på hållbar produktion, distribution och retursystem.
Kategorihantering samt att nya gamla produkter ligger rätt i systemet.
Prognosarbete, parameterhantering & inköpsorder.
Leverantörsdialog & förhandling.
Hantering och utveckling av leverantörer och leverantörsflora.
Projekt & förbättringsarbete för digitalisering/ inköp/ supply chain/ hållbarhet i företaget
Samverkan och support till övriga funktioner i inköpsrelaterade frågor
Du rapporterar till företagets inköpschef och kommer arbeta nära din kollega, säljare och ekonomifunktion.
Mer information om får du om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som är affärsmässig och som har god struktur & ordning.
Du är nyfiken och framtidsorienterad och har ett driv att förbättra förenkla och digitalisera inköpsprocesserna. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med PIM-systemet samt sourcing av leverantörer/tillverkare som erbjuder hållbar och klimatanpassad produktion, distribution och retursystem.
Vi söker dig som är teknik/digitalt intresserad och som drivs av att utveckla och effektivisera inköps- och hållbarhetsarbetet.
Du är affärsinriktad och ha ett stort intresse för att skapa bra och hållbara affärer
Du är mål- och resultatinriktad och har alltid ett strategiskt helikopterperspektiv
Du analyserar alla möjligheter till förbättring, besparing och ökad lönsamhet.
Du är självgående, trygg, prestigelös och har goda sociala och kommunikativa egenskaper.

Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har en bakgrund och erfarenhet som inköpare i några år, gärna inom kontorsvaruhandel eller liknande företag .
Du har en relevant teknisk, ekonomisk eller inköpsutbildning alternativt motsvarande kunskap genom erfarenhet av inköpsarbete i ditt arbetsliv.
Du har goda kunskaper och förståelse för företagsekonomi/ekonomiska samband och god vana att arbeta i olika affärssystem och i MS-Office med tyngdpunkt på Excel.
Företagets affärssystem är Jeeves och meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med PIM-systemet samt har erfarenhet av hållbarhetsfrågor.
Du har en god förhandlingsvana och kunskap inom affärsjuridik och avtalsskrivning.
Du ska kunna förstå och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
B Körkort är ett krav och resor förekommer i tjänsten.

Vad kan Magnusson & Freij erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en bred tjänst med stort ansvar. Du kommer till ett företag med trevliga medarbetare som gärna vill bli din vän. Du får stort ansvar och får samarbeta i team med VD, inköpschef och dina medarbetare. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion.
Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående.
Om Magnusson & Freij AB
Magnusson & Freij grundades 1958 och är idag en av de ledande leverantörerna i Västsverige på förbrukningsvaror och kontorsmaterial till både offentlig verksamhet och västsvenskt näringsliv. Deras motto ”det fixar vi” säger att Magnusson & Freij alltid går ett steg längre än vad kunderna förväntar. Det skapar positiva kundupplevelser och långsiktiga relationer.
Företagets verksamhet är situerat i Åbro industriområde där man även har en butik som är öppen för alla. Fastigheten som verksamheten bedrivs i är miljöcertifierad och företaget har satsat mycket på att arbeta miljömässigt och långsiktigt hållbart. Bland annat har man egna chaufförer som idag kör gasdrivna bilar med planlagda leveransrutter för att minska miljöpåverkan.
Magnusson & Freij är som sagt ett mycket kundorienterat företag och man lägger mycket kraft på att tillfredsställa sina kunders behov. Man erbjuder allt från utbildning och kurser inom olika produktområden och saknas någon produkt som efterfrågas gör man allt för att lösa uppgiften. Man är kundernas partner och problemlösare! Företaget är entreprenörsdrivet med korta beslutvägar och trivselfaktorn är mycket hög. Många anställda har arbetat länge på företaget vilket också betyder att man byggt kompetens och en betydande kundkännedom. Företaget är i tillväxt och omsätter idag ca 190 mkr och antalet anställda är i medeltal ca 40 st. Mer information om företaget finner du på www.magnusson-freij.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Magnusson & Freij AB MÖLNDAL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Postadress

Argongatan 12
MÖLNDAL, 43153

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023