Inköpare till Nobeli Business Support

Inköpare till Nobeli Business Support

Arbetsbeskrivning

Skulle du beskriva dig själv som en bra förhandlare? Är du bra på att bemöta kunder på ett professionellt sätt? Då kan vi ha jobbet för dig!

På uppdrag av Nobeli Business support söker AxÖ Consulting en inköpare.

Det här är en tjänst för dig som gillar att förbereda, leda och driva förhandlingar där du sköter allt från offertförfrågan till att skriva avtal. Som inköpare kommer du att tillhöra en öppen och trivsam grupp där engagemang och gott samarbete står i fokus.

Detta är ett konsultuppdrag som pågår i sex månader med goda chanser till förlängning.

Om Nobeli Business Support

Nobeli Business Support är ett tjänsteföretag med kunderbjudanden inom bl a affärsområdena Spedition, Dokumenthantering, Lön, inköp och Säkerhet. Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Huskvarna. Nobeli Business Support erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och leverantörer. Nobeli Business Support prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i sin yrkesroll. Värdegrunden bygger på kompetens, kvalité, förtroende och framåtanda. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt.

Läs mer på Nobeli.se

Arbetsbeskrivning

På Nobelis inköpsavdelning arbetar idag sex medarbetare, varav en chef. Som inköpare kommer du bland annat att arbeta med avtalsteckning, förhandlingar, upphandlingar och analyser, främst gällande maskin- och investeringsupphandlingar. I denna roll ansvarar du för att bidra till Nobelis måluppfyllelse genom att optimera upphandlingar utifrån olika perspektiv och du underhåller företagets avtalssystem genom operativt och taktiskt arbete. Som inköpare följer du även upp leveranser i samråd med uppdragsgivare samt planerar, utför beställningar och förhandlar beställningskriterier såsom pris och leveransvillkor. 

Du rapporterar till inköpschefen.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker tjänsten har en relevant utbildning, gärna inom maskinteknik, och har minst 3-5 års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete och förhandlingsteknik. Det är meriterande om du har erfarenhet av maskinupphandling. Vi ser också att du har erfarenhet av affärssystem såsom SAP, Pyramid samt B-körkort. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska, är ett krav. 

Det är meriterande om du:

- Har några års erfarenhet av avtalstecknande.
- Är SILF-certifierad eller har gått flera av kurserna.
- Har erfarenhet av analysarbete och projektledning.
- Har mycket hög affärsmässighet och kompetens inom avtalsjuridik.
- Är van att arbetat kategoribaserat.

För att lyckas i rollen har du en mycket god förmåga att skapa och vidareutveckla kundrelationer, både internt och externt. Som person är du dessutom självgående, affärsmässig, lösningsorienterad samt mål- och resultatorienterad. Du trivs med att planera och följa upp ditt arbete och du har en mycket bra kommunikativ förmåga. Du agerar även på ett förtroendeingivande sätt och har ett professionellt bemötande. Vidare är du självgående, har en analytisk fallenhet samt har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt. Du beskrivs ofta som en mycket positiv och lojal medarbetare med stort engagemang. 

Information

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Eventuella frågor besvaras av michelle.hellman@axoconsulting.se Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Detta är ett konsultuppdrag som pågår i sex månader med goda chanser till förlängning.

- Resor ingår i tjänsten. Du utgår från Karlskoga.
- I denna rekryteringsprocess genomförs en registerkontroll.
- Svenskt medborgarskap är ett krav.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobeli Business Support AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2021
  • Ansök senast: 26 augusti 2021

Postadress

None
KARLSKOGA, 69180

Liknande jobb


INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024