Inköps- och logistikadministratör till PROTOMA AB/MLT Maskin & Laserteknik

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter ett omväxlande och händelserikt jobb och är en öppen/utåtriktad person? Gillar du högt tempo med många parallella uppdrag och har bra förmåga att organisera och planera? Då kan du vara den PROTOMA/MLT söker. Tjänsten drar igång omgående och vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för PROTOMA AB/MLT Maskin & Laserteknik AB:s räkning en inköp– och logistiskadministratör.

Som administratör inom inköp/logistik kommer du ha en helt central roll för hantering och planering av våra order, inköp och leveranser. Produkter och tjänster levereras på plats till kunder runt om i Norden där huvuddelen utförs i Sverige. Tjänsten innebär en stödjande roll inom logistik, inköp och administration.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemålet är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos PROTOMA/MLT. intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Främsta arbetsuppgifter blir att sköta de dagliga in- och utleveranser, orderregistrering, fakturering, beställningar hos leverantörer mm. samt vara support mot kunder och säljare.

Rollen som inköp och logistikadministratör är organisatoriskt en stödfunktion till inköp och logistikansvarig. Arbetet kommer att inledas med en introduktionsperiod för att bygga upp din kompetens om verksamheten.

Du kommer till exempel att:


* Agera stödfunktion till inköp och logistikansvarig
* Sköta dagliga in- och utleveranser, orderregistrering, fakturering och beställningar.
* Ge stöd och svara på frågor från kunder och säljare.


VI SÖKER DIG SOM
* Önskvärt är att du har viss erfarenhet inom inköp/logistik eller annat service relaterat yrke.


* Har B-körkort
* Skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska. (finska är även meriterande.
* Goda IT och data kunskaper för att kunna arbeta i våra IT system samt att hjälpa oss att utveckla våra system framåt.


Som person är du mycket utåtriktad och flexibel i ditt agerande då dina arbetsuppgifter och förutsättningar kan komma att variera och förändras under tiden. Du gillar att arbeta självständigt och kan driva på ditt eget arbete med noggrannhet utan givna instruktioner eller rutiner. Du har en stor förmåga att organisera och du gillar att ställas inför nya utmaningar. Slutligen är du snabblärd och har lätt för att sätta dig in i kunders olika önskemål och förfrågningar med ett prestigelöst förhållningssätt.

Då de är ett väl sammansvetsat arbetslag så värdesätter de främst de personliga egenskaperna.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
PROTOMA/MLT är två framgångsrika företag baserade i Göteborg med ca 45 anställda och verksamma inom områdena industriell avtätningsteknik samt mätteknik. PROTOMA erbjuder produkter, service och utbildning inom spetskompetensområdena mekaniska tätningar, packningar, kompensatorer och lagerskydd. MLT erbjuder avancerade precisions-mätinstrument och mättjänster för förebyggande och avhjälpande underhåll samt 3D scanning. Bolagen arbetar mot ett flertal olika branscher såsom processindustrier, Automotive, kärnkraft, vindkraft och stål och gruvindustri.
PROTOMA / MLT utökar nu med en tjänst som kommer vara en nyckelfunktion i vår avdelning IF Interna Funktioner. Avdelningen IF supportar båda bolagen med bokföring, lönehantering, inköp, fakturering, frakter, mm.

Huvudkontoret finns i Göteborg, där sitter PROTOMA/MLT i nya moderna lokaler på Hisingen. Bolaget har dessutom ett antal medarbetare som utgår från andra orter i Sverige samt i Finland. Företaget karakteriseras av prestigelösa drivna personer som har roligt tillsammans och har höga ambitioner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 08:00-17:00
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Produktplanerare till Saab

Produktplanerare till Saab

23 november 2020

Aditro Logistics söker produktionsplanerare!

Aditro Logistics söker produktionsplanerare!

20 november 2020