Inköps- och logistikkoordinator med inriktning mot heminredning sökes!

Arbetsbeskrivning

Har du en examen inom inköp och vill arbeta som Outbound Planner? Är du analytisk, kommunikativ och trivs i en roll där med många bollar i luften? Då är det dig vi söker!

Vår kund är ett framgångsrikt detaljhandelsföretag med 86 varuhus i Sverige, 17 i Norge och 1 i Tyskland. Det är ett expansivt företag som erbjuder roliga och stimulerande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Organisationsstrukturen är platt med korta beslutsvägar. De har idag över 1 100 anställda som arbetar antingen i vår kunds varuhus eller på deras lager, inköpskontor eller huvudkontor. På huvudkontoret i Upplands Väsby arbetar de i ständig utveckling med ekonomi, marknad, inköp samt IT.

I rollen som Outbound Planner kommer du att bli en del av Supply Chain organisationen och ansvara för varupåfyllet inom affärsområdet heminredning gentemot samtliga varuhus. Din främsta uppgift är att säkra en hög service och varudominans genom att styra, kontrollera och följa upp påfyllet till våra varuhus. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

• Beräkna och följa upp påfyllsparametrar för att säkra ett effektivt påfyll, ekonomiskt varuhuslager och hög service
• Uppdatera leveransplanen med information till lager och varuhus om leverans av nya artiklar
• Genomföra täcktidsanalyser för att säkra en effektiv utfasning i varuhusen
• Följa upp och analysera Servicegraden i varuhusen, vidta åtgärder för att säkra en hög service
• Säkra ett effektivt kampanj påfyll innan och under pågående kampanj
• Effektiv kommunikation till varuhusen med avseende på påfyllnadsfrågor

Tjänsten beräknas starta omgående och är ett vikariat tom 2018-08-31 med goda möjligheter till övertag direkt av kund. Arbetstiderna är förlagda vardagar 08.00-17.00 med möjlighet till flex. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men uthyrd till vår kund. Anställningen inleds med en ordentlig introduktion av både tjänsten och företaget. Du kommer att sitta i fina lokaler i Upplands Väsby dit det går direktbussar ifrån Centralen.

Din profil
Vi söker dig som har studerat en eftergymnasialutbildning inom inköp alternativt några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har goda kunskaper i Excel och även hela Officepaketet. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du god samarbets- och samordningsförmåga. Du är van att arbeta med ett brett kontaktnät och är en god kommunikatör. Du är analytisk och uthållig. Vi söker dig som trivs i en flexibel och föränderlig miljö. Du är självständig och prestigelös samt har god förmåga att bryta ned komplexa frågeställningar i mindre delar. Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 10 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Tillsvidareanställning Tillsvidare
  • Publicerat: 23 november 2017

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Teknisk Projektplanerare

Teknisk Projektplanerare

3 april 2024