Inköpsadministratör till Saab

Inköpsadministratör till Saab

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
Har du tidigare jobbat med inköp eller är nyexaminerad inköpare eller närliggande eftergymnasial utbildning?
Nu har du chansen att söka en spännande tjänst där du har möjlighet att bygga på din erfarenhet i en stor organisation. Jobbet är för dig med sinne för ordning & reda samt en stor drivkraft och en vilja att utvecklas.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Rollen som inköpsadministratör innebär att agera som en stödfunktion till inköparna i vardagen. Målet är att avlasta dem avseende nedanstående delar i inköpsarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
• Hämta in artikeldata från andra funktioner inom Saab samt från externa leverantörer
• Uppdatera och underhålla vårt affärssystem med korrekt artikel- och leverantörsdata
• Hämta in information i samband med leverantörsgodkännanden i dialog med externa leverantörer
• Upprätta leverantörsgodkännanden samt till dessa tillhörande dokumentation
• Arbeta med utskick/mottagande av exportkontrollerad dokumentation till/från våra leverantörer
• Övriga administrativa inköpsaktiviteter

Personliga egenskaper
Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet från exempelvis inköp. Du har goda språkkunskaper i svenska såväl som engelska och är van att arbeta i MS Office.
Du har god social kompetens för att kunna jobba med såväl interna som externa kontakter. Ditt arbete präglas av god struktur, ordning och samarbetsförmåga. Vidare värdesätter vi drivkraft och initiativförmåga och ser gärna att du trivs med att ge service och stötta kollegor.




Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2021
  • Ansök senast: 28 maj 2021

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


12 juni 2021

SCM Coordinator and Sales Analyst

SCM Coordinator and Sales Analyst

10 juni 2021