Inköpsassistent till spännande företag i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Tjänsten
Vi söker för uppdrag till en av våra trevliga kunder en inköpsassistent.
Företaget sitter mycket centralt i Sundbyberg nära kollektivtrafik. På kontoret arbetar idag ca. 50 personer och du kommer ingå i inköpsavdelningen bestående av fem personer. Tjänsten är på heltid med start i mitten av april och förväntas pågå till sista december 2019 med möjlighet till förlängning. 

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpsassistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Skicka ut prisförfrågningar till leverantörer
• Ta in offerter och uppdatera priserna i SAP
• Stötta avdelningschefen med administrativa arbetsuppgifter, analyser och inköpsrelaterade frågor
• Leverantörskontakt via telefon och mail

Kvalifikationer
För att passa i rollen som inköpsassistent ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Relevant utbildning, exempelvis YH-utbildning inom inköp, supply chain eller administration
• Gärna 1-2 års erfarenhet av inköp/administrativt arbete
• Erfarenhet av arbete i SAP är starkt meriterande
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Franska är meriterande

Personliga egenskaper
Som person är du självgående, driven och analytisk. Du har god planeringsförmåga, arbetar metodisk, noggrant och disciplinerat samt är serviceinriktad.

Arbetstider/Varaktighet
Heltid, 40 h/v.
Start: Mitten av april - sista december 2019. 

Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då vi arbetar med ett löpande urval. Välkommen in med din ansökan.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 20 mars 2019

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023