Inköpskoordinator med intresse för tekniska produkter

Arbetsbeskrivning

Trivs du att arbeta i en koordinerande roll och i ett fartfyllt tempo? Har du dessutom ett intresse för tekniska produkter och kanske speciellt för ljud & bild? Då har vi en tjänst som passar dig! Vi är ett expansivt bolag som levererar kvalitativa och kompletta lösningar inom ljud- och bildprodukter till både offentliga och privata kunder. Vi är ett av de ledande företagen i Sverige inom vårt område och vi växer!
Nu söker vi dig - Inköpskoordinator med intresse för tekniska produkter!
Placeringsort - Göteborg
Vi erbjuder
Vi erbjuder en rolig och varierande vardag i ett företag med stort driv! Det går bra för oss och vi växer. Du utgår från vårt kontor i Göteborg och inom kort flyttar vi till helt nya fräscha lokaler i Åbro. Här arbetar du tillsammans med ett engagerat och teknikintresserat gäng samtidigt som du har fler kollegor på våra andra kontor i Malmö och Stockholm. Rollen som Inköpskoordinator är ny och det finns möjlighet att verkligen göra stor nytta samt att forma rollen. Du är helt enkelt efterlängtad!
Om jobbet
Som Inköpskoordinator hos oss har du en viktig roll där ditt huvudansvar är att säkerställa orderhantering, inköp och uppföljning av våra kundprojekt. 'Du är länken mellan säljare och projektkoordinator och ingår i ett team med ett par andra Inköpskoordinatorer som finns på våra kontor i Malmö och Stockholm. Som Inköpskoordinator arbetar man med flera olika kundprojekt samtidigt och det finns alltid någon att fråga om hjälp.
Du är säljarnas administrativa stöd och assisterar i stora och mindre projekt - som oftast består av ett produktpaket, installation, driftsättning och utbildning av våra produkter inom ljud & bild.
Detta ingår bland annat i din roll:
Orderhantering - lägga in och kontrollera projektordern i affärssystemet Pyramid.
Orderläggning – beställa hem produkter från leverantörer och distributörer.
Följa upp leveranstider, hålla koll på ersättningsprodukter och kommunicera med både säljare och projektkoordinator.
Systemhantering – lägga upp projekt i ärendehanteringssystemet ZenDesk.
Hantera order som kommer in via webshopen Netset.

Om dig
Du har minst ett par års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med att koordinera och administrera försäljnings- eller inköpsaktiviteter. Vi tror att du har ett tekniskt intresse som gör att du är nyfiken att lära dig mer om de produkter och lösningar inom ljud & bild som vi erbjuder våra kunder.
I denna roll kommer du att ha många kontakter framförallt internt och även en del externt och därför att det viktigt för oss att du kommunicerar obehindrat, i både tal och skrift, på svenska.
Du har en stor systemvana och om du har arbetat in något av föjlande system - Pyramid, ZenDesk och Netset - så är det ett plus.
Några andra personliga egenskaper som är viktiga för att lyckas i rollen är:
Strukturerad och noggrann - förmåga att arbeta systematiskt och med noggrannhet.
Kommunikativ - förmåga att samarbeta med andra och att kommunicera klart och tydligt.
Initiativ och ansvar - får saker att hända och tar ansvar.

Ansökan
I den här rekryteringen kommer vi att gå igenom urvalet löpande, så vänta inte att söka tjänsten!
Sista dag för annonsen är 2021-08-08
Vi tar inte emot ansökningar via mail och ber dig att skicka in din ansökan här via länken i annonsen.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Roi Rekrytering.
Om AVS
AVS startade 1986 och har legat i framkant av den omvälvande utvecklingen inom lösningar för ljud & bild sedan dess.
Kvalitetsprodukter, service, utbildning och tekniskt kunnande är fortfarande vad vi levererar. Vi är en trygg och komplett partner inom smart ljud och bild, med högkvalitativa produkter och lösningar samt kunniga installatörer och tekniker. Samtliga medarbetare håller sig ständigt uppdaterade med relevanta certifieringar.
Bland våra kunder hittar du produktionsbolag, radio och tv, filmare samt organisationer både inom näringslivet och offentliga sektorn över hela landet. AVS har högsta kreditvärdighet (Trippel-A) enligt Soliditet och är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AVS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Postadress

Skarprättarvägen 7
JÄRFÄLLA, 17677

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023