Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda globalt ett marknadsledande företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i nästan 40 länder över hela världen. Över fem miljoner brukare utnyttjar Tunstalls produkter och tjänster varje dag. Tunstall Nordic AB – Sverige, Danmark, Finland, Norge & viss export - har ca 350 anställda. Det nordiska huvudkontoret ligger i Malmö. Besök gärna www.tunstall.se för mer information.

Tunstall är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas i takt med att omvärlden och marknaden förändras. Transformationen sker inom bl.a. följande områden;

”Privatisering” - från offentligt finansierad till mer privat äldrevård”Digitalisering - från analoga produkter till digitala”Tjänstefiering” – från produkter och hårdvara till tjänster och mjukvara”Molnifiering” - från lokala installationer till hostade molnlösningar”Konsolidering” – från bred produktportfölj till mer enhetliga lösningar

Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens, men även ur ett globalt marknadsperspektiv är den nordiska regionen intressant avseende samhällsfunktioner för social omsorg och välfärd. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting, den privata sektorn (B2B) och inom konsumentmarknad (B2C).

En viktig del i företagets strategi är att följa, och i vissa fall även leda, utvecklingen mot de trender som nämns ovan. Naturligtvis är det då en avgörande framgångsfaktor att bolaget på ett effektivt sätt driver arbetet med att attrahera, rekrytera, behålla, utbilda och utveckla individer, kompetens och humankapital. Våra anställda är vår viktigaste resurs!

Ansvaret i rollen

Som innesäljare bidrar du till målet att stärka Tunstalls position, bli konkurrenskraftigare och öka lönsamheten genom ett långsiktigt, strategiskt och genomtänkt arbete. Syftet är främst att fokusera på, och stärka, företagets relationer med kunder och driva merförsäljning.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att:

via telefon och e-post bearbeta befintliga, samt nya kunderhantera och ansvara för ingående och utgående samtal och analysera kundens behov med engagemang och trovärdig professionell framtoningta emot och registrera order samt i viss mån supportera våra kunder med diverse frågor om priser och leveranserbearbeta och utveckla både befintliga som nya kunderha översikt på löpande kundavtal och förlänga dem som går utmedverka och driva mässor och kundaktiviteterSupportera i affärer kopplade till Digitala larmkedjan

Vi söker någon som kavlar upp armarna och inte har något emot att ringa både ”cold calls” och säkerställa affärer åt Tunstall, men som samtidigt uppskattar att vårda kundrelationen och exempelvis öka vårt register för referenskunder. Du förväntas vara väl insatt i företagets affär och marknad samt ha kunskap och intresse kring kundens marknad för att kunna bistå med relevant stöd och beslutsunderlag. I nära samarbetet med kollegorna i försäljningsorganisationen säkerställer du en god affärsrelation med såväl befintliga som potentiella kunder.

Dina kvalifikationer och erfarenheter

1-3 års erfarenhet av ”indoor” försäljning och/eller ordermottagning, gärna inom IT, telekom eller annan teknik-/tjänstelevererande verksamhetförstå och ha förmåga att läsa och tolka avtal, ofta av kommersiell, juridisk och teknisk karaktärGoda kunskaper i Officepaketet och vana av CRM system

Är du den vi söker?

För att lyckas i denna roll behöver du trivas i en verksamhetsnära roll, i en miljö där affären står i fokus. Du är en framåtriktad, driven och ambitiös person som är duktig på att samverka och som främjar ett trivsamt och öppet klimat. Du behöver vara trygg i dig själv, tydlig och kommunikativ samt ha lätt för att bygga förtroende och relationer på alla nivåer. Vi tror att du är prestigelös, nyfiken och trivs i en föränderlig miljö där du får möjlighet att vara med och skapa processer och påverka din roll.

Vi erbjuder dig

Tunstall är ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position, ett tydligt syfte och goda värdegrunder. Vi har en framtidssäkrad teknik som är under ständig utveckling och en unik bredd i vår produktportfölj. Vi befinner oss i en mycket spännande fas då Tunstall är under tillväxt och har påbörjat en förändringsresa gällande affärsmodellen. Som medarbetare på Tunstall får du frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv.

Övrigt

Placeringsort på Tunstalls nordiska huvudkontor i Malmö, Hyllie. Se filmen om oss här

Rollen är på heltid och tillsvidare, tillträde snarast.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hägglöf, malin.hagglof@wise.se. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 25 oktober 2020.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023