Innesäljare inom metallindustrin

Innesäljare inom metallindustrin

Arbetsbeskrivning

Om du har ett stort intresse för teknik och försäljning har du hittat rätt tjänst för dig. Här får du möjligheten att vara en del av ett nystartat team hos en stark aktör på marknaden, och du får möjlighet att ta dig an nya utmaningar. Detta är ett företag som man kommer till och vill stanna på. Ta chansen och ansök idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi för vår kunds räkning en innesäljare med ett tekniskt intresse som vill växa i sina säljkunskaper. De växer mycket på marknaden, och behöver nu utöka sitt relativt nystartade team. På företaget gör de mycket kul tillsammans - som julfest, konferenser, spelträffar och AWs. Såhär säger en av deras anställda:

"Jag har hoppat runt en del innan mellan både bolag och branscher. Jag började på företaget i mars och trots att jag bara är 35 kan jag inte se mig själv arbeta någon annanstans innan pension."

Som innesäljare kommer du att främst att vara i kontakt med kunder för att leverera den bästa servicen och lösningen för dem, men även stötta utesäljarna vid behov genom att exempelvis svara på frågor gällande vad som finns i lager, eller genomföra en offert när de är på språng. Du har ett stort ansvar för kundens upplevelse, men kommer också vara en del i deras högt uppsatta mål för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
Detta är en flexibel roll där ingen dag är den andra lik, men dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:


* Arbeta med handpåläggning för komplexa ordrar
* Kontakt med kunder och leverantörer gällande produkter och lösningar
* Telefonsupport till utesäljarna vid behov
* Attesthantering samt bistå vid inköp av material
* Svara på mail i den gemensamma mailinkorgen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Har ett stort intresse för teknik
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från en tjänst där kundbemötande och administration har varit centralt
- Talar och skriver både svenska och engelska på en mycket hög nivå

Det är även meriterande om du:


* Har erfarenhet från projektledning eller försäljning sedan tidigare


För denna tjänst är dina personliga egenskaper av stor vikt. Vi ser att du är lättlärd och flexibel, och har en förmåga att genomföra arbetsuppgifter även när det inte alltid finns tydliga ramar. Det finns högt uppsatta mål i organisationen, och vi ser att du är en person som drivs av detta. I denna process kommer vi främst fokusera på följande personliga egenskaper:


* Strukturerad
* Anpassningsbar
* Samarbetsinriktad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Strax norr om Stockholm
* Vi kommer att genomföra tester i denna rekryteringsprocess - ett personlighetstest och ett logiskt problemlösningstest


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Innesäljare utbildning

15 april 2024

24 april 2024

23 april 2024

23 april 2024