OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ESET söker dig som drivs av att vårda kundrelationer och skapa framgångsrika kontakter. Denna roll är perfekt för dig som trivs med många kontaktytor och som är redo att ta emot inkommande samtal från den nordiska marknaden. Här har finns en möjlighet för dig som vill växa i en roll där du får ta ansvar! Låter detta intressant? Sök redan idag, vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
ESET är ett ledande företag inom IT-säkerhet och antivirusprogram. I Kungälv strax utanför Göteborg finns deras nordiska huvudkontor. ESET erbjuder såväl företagskunder som privatpersoner högkvalitativa antivirus och it säkerhetslösningar. På kontoret finner du 13 personer med kompetenser med allt från programmering till support och försäljning, med fler kollegor att hitta i Danmark. Idag har ESET återförsäljare över hela Sverige och är en etablerad spelare inom branschen.
På ESET finner du en kultur där det är högt till tak och man har roligt tillsammans på jobbet. Genom att man får mycket eget ansvar och ta egna initiativ tror ESET att man skapar både en givande miljö att arbeta i såväl som ett kreativt och drivet team.
Som innesäljare hos ESET är du den primära kontaktpunkten mellan ESET och privatkunderna. Rollen innefattar en stor mängd inkommande samtal och emails från slutanvändare, vilka kan innefatta bland annat licensförnyelser, tilläggstjänster och andra förändringar i deras utbud. Genom att stå på frontlinjen gentemot kund får du stora möjligheter att utvecklas som säljare och blir en expert på ett professionellt kundbemötande. Med din entusiasm och ditt kundfokus är det ditt främsta uppdrag att bistå med hjälp och ge världsledande service till ESETs slutanvändare och omfattande partnernätverk i hela norden.
Du erbjuds
* Ett sammansvetsat team i ett globalt företag
* Möjligheten att arbeta mot hela nordiska marknaden
* Stort eget ansvar
* Möjligheten till ett långsiktigt samarbete
ARBETSUPPGIFTER
Som innesäljare kommer du i första hand vara fokuserad mot privatkunder. Dina arbetsuppgifter innefattar:
* Hantera inkommande samtal och mail från kunder och partners på både svenska och danska
* Skapa en positiv kundupplevelse i alla interaktioner med kunder
* Hantera ärenden så som sälj i CRM, uppdatera kontaktdatabaser, hantera licensproblem, delta i utbildningar
* Se till att varje kundinteraktion förstärker bilden av ESET som den professionella och tillförlitliga leverantör som de är idag.
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare servicerelaterad arbetslivserfarenhet, gärna via telefon
* Är bekväm i att telefon och att ta samtal även på danska och norska
* Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du även kan danska, men det är inget krav.
Som person är du:
* Orädd
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
Övrig information
* Start: Juni, efter överenskommelse
* Omfattning: Heltid, långsiktigt.
* Placering: Kungälv
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och ESETs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ESET här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231