Inredningsintresserad Administratör till Alfa Inredningar

Inredningsintresserad Administratör till Alfa Inredningar

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för inredningar, trivs med administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du har en god känsla för service? Då har vi drömrollen för just dig! Alfa Inredningar söker nu efter en bred Administratör där ena dagen inte ser ut som den andra. Sök tjänsten redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Alfa Inredningar har funnits i över 30 år och var i början helt inställda på inredning. Med åren har man breddat sin verksamhet och stöttar idag kunder med alltifrån inredning, flyttprojekt samt fastighetsrådgivning. De är i dagsläget 10 personer på bolaget fördelade på ett par projektledare och inredare som jobbar med försäljningen och projekten, samt ett administrativt team med totalt 3 personer som du kommer att bli en del av. Man sitter i en stor lokal på Hantverkargatan i Centrala Stockholm och har även sitt Showroom på kontoret som kunder kan besöka.

Du erbjuds


* Ett företag med god och familjär sammanhållning
* Goda möjligheter att utvecklas i din roll, gå externa utbildningar och bidra med idéer


ARBETSUPPGIFTER
* Administrera i affärssystemet och hantera offerter, ordrar och fakturering


* Hantera ingående och utgående post/bud
* Beställa och ta emot och leveranser, materialprover och kontorsmaterial
* Delta på möten med våra leverantörer och ta del av deras sortiment
* Uppdatera hemsidan med exempelvis produkter, skapa nyhetsbrev och annan information
* Samarbeta med säljarna och stötta de med exempelvis produkt- och materialförslag, ritningar i 2D och 3D, offerter/ordrar, leveransplanering kopplat till deras projekt
* Uppdatera och administrera interna listor samt ta ut rapporter från systemet man jobbar i
* Ta emot besökare på kontoret och ge de ett förstklassigt bemötande på plats
och per telefon och mejl
* Sköta den dagliga driften på kontoret/showroomet och se till att alla ytor är uppdaterade och i ordning


VI SÖKER DIG SOM
* Har en gymnasieutbildning


* Har administrativ erfarenhet från tidigare arbete
* Har goda kunskaper i Officepaketet
* Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet utförs i båda språken


Det är starkt meriterande och vi kommer att prioritera kandidater som har en utbildning inom färg & form alternativt inom inredning samt har en god grundläggande förståelse för företagsekonomi.

Som person är du:


* Flexibel
* Har en god problemlösningsförmåga
* Ansvarstagande
* Strukturerad
* Klarar av att hantera många bollar i luften


Övrig information


* Start: 1 September
* Omfattning: Långsiktigt, med 6 månaders provanställning
* Placering: Hantverkargatan 11, Centrala Stockholm
* Lön: Enligt Överenskommelse
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Alfa Inredningars önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Alfa Inredningar här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 5 juni 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ assistent till socialförvaltningen

Administrativ assistent till socialförvaltningen

7 juni 2021