Interim upphandlingskonsult till myndighet

Interim upphandlingskonsult till myndighet

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och serviceinriktad upphandlare som är redo för nya uppdrag? Vi söker nu dig som är intresserad av ett längre uppdrag som interim upphandlingskonsult och som har förmåga att självständigt och strukturerat genomföra upphandlingar och FKU:er.


I detta uppdrag söker vi dig med eget företag som kan ta uppdrag som interim konsult i varierad omfattning. 


Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att ta stort ansvar. Söker du en samarbetspartner som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Myndigheten genomför ca 100 upphandlingar och förnyade konkurrens-utsättningar per år. Dessa genomförs med olika upphandlingsförfanden och styrs genom en central planeringsfunktion. Alla upphandlingar hanteras i systemet E-Avrop. De flesta upphandlingarna genomförs på en internationell marknad och avser till största del verksamhetskonsulter. I detta uppdrag arbetar du främst i det taktiska och operativa upphandlingsarbetet.
 
I uppdragets arbetsuppgifter ingår att:
Självständigt genomföra upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i e-Avrop
Bistå verksamheten med råd i frågor och tolkning av statliga ramavtal
Bistå verksamheten med råd och tolkningar i frågor gällande LOU.
Bedöma lämpligt upphandlingsförfarande efter erhållen uppdragsbeskrivning och statistik för aktuellt område
Tillsammans med kravställare bistå med lämplig utvärderingsmodell


Arbetstider
Uppdraget startar i januari 2022 och pågår under 1-3 års tid. Omfattningen kan variera under denna tid. Arbetstiderna är dagtid mån-fre. 
 
Resor förekommer i arbetet för fysiska möten på myndighetens kontor i Stockholm. Distansarbete kan även komma att bli aktuellt.

Kvalifikationer
I detta uppdrag behöver du tidigare erfarenhet av att genomföra upphandlingar i E-avrop inom både tjänste- och varuupphandlingar. Du har mycket goda kunskaper inom LOU/LUF samt god kännedom om de statliga ramavtalen (avropa.se), där du har erfarenhet av att vägleda beställarna vid avrop från dessa. Som person är du konsultativ, serviceinriktad och strukturerad i ditt sätt att arbeta.
 
Krav på utbildning och erfarenhet:
Alternativ 1: Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete     
eller
Alternativ 2: YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

 
Det krävs även att du har:
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
God kommunikationsförmåga på svenska, såväl i tal som skrift
Genomfört upphandlingar med engelska underlag

 
Du behöver uppvisa och kortfattat beskriva 2 referensuppdrag med liknande erfarenheter. Du behöver även vara tillgänglig för att arbeta på plats i Sandö (Kramfors området).
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-12-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Uppdraget kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, 072-245 60 03, ingela.gulliksson@randstad.se



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 8 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024