IT-administratör till kund i Linköping

IT-administratör till kund i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad technologies söker dig som brinner för att hjälpa kunder och har stort IT-intresse. I denna roll är du företagets ansikte utåt och har mycket kontakt med verksamhetens kunder. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. 

Ansvarsområden
Några av dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla hantering av datorns hela livscykel men även serviceinriktat arbete mot kunder. Det kommer även förekomma order- och supportärenden avseende verksamhetens tjänster samt mycket registervård avseende hårdvara och licenser. 

Ärendehantering kommer att ske i Service Managementverktyg och du kommer även att ha mycket kundkontakt via telefon som sker löpande. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov och kan sätta dig in i kundens verksamhet och processer för att ta fram kreativa förslag till lösningar. Det är viktigt att arbetet sker strukturerat och enligt policys och rutiner som kunden tillämpar. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet kring IT-administration och som har arbetat mycket kundnära. Som person ser vi att du är strukturerad, ordningsam och social där du inte är rädd för att knyta nya kontakter.

Du behöver också ha:
- Erfarenhet av fakturahantering.
- Vana vid orderhantering och beställning av IT-produkter.
- Kunskap och erfarenhet av CMDB, Symantec Management Console.
- Vana vid Office 2013.
- Vana vid Excel.
- Vana vid ärendehanteringssystem, Symantec Servicedesk 7.1.
- Vana att ge användarsupport gällande fakturor och beställningar.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten, kontakta Victoria på victoria.beckne@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024