IT- Chef till Atlas Copco i Sickla

IT- Chef till Atlas Copco i Sickla

Arbetsbeskrivning

Erfaren IT-ledare sökes för spännande tjänst som IT-Chef hos innovativa och branschledande Atlas Copco i Stockholm!

Har du erfarenhet av att arbeta i större företag eller internationella miljöer samt leda team genom både förändringar och teknisk utveckling? Drivs du av att implementera strategier som gynnar organisationens långsiktiga framgång genom smarta IT-lösningar och innovation? Atlas Copco i Stockholm, Sickla söker nu en IT Manager för att säkerställa en exceptionell IT-service inom företagets Service Delivery. Här får du en central roll där du implementerar IT strategin, driver innovation och förbättrar slutanvändarlojaliteten i en internationell miljö. Är detta nästa steg för dig?Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som IT Manager Nordics säkerställer du högkvalitativa IT-tjänster och ansvarar för den nordiska regionen inom Atlas Copco. Du leder IT-teamet i regionen och hanterar relationen, efterfrågan och samordnar tjänsteleveransen enligt överenskommen tjänsteportfölj. Du blir en nyckelspelare i vår strategi och bidrar till förbättrad slutanvändarlojalitet genom kontinuerlig feedback och optimering av tjänster.

Hos Atlas Copco kommer du till en internationell arbetsmiljö med starka värderingar och en unik chans att växa, både personligt och professionellt. Vi erbjuder flexibilitet med 30 dagars semester, arbetstidsförkortning och möjlighet till både nationell och internationell karriärutveckling. Vi värdesätter utbildning och ser till att alla anställda får minst 40 timmar utbildning per år.

En dynamisk arbetsmiljö, ledarskap och teknisk utveckling väntar dig. På Atlas Copco har du frihet under ansvar och arbetar i en stimulerande miljö som främjar samarbete och innovation.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten som IT Manager Nordics innebär ansvar för att:

• Hantera och samordna supportresurser på plats med IT-organisationen.
• Etablera starka relationer med lokal och regional affärs-IT.
• Öka användarlojaliteten genom att förbättra NPS-poängen med hjälp av feedback.
• Tillhandahålla expertis inom processer, teknik och verksamhet för IT-planering.
• Ha översikt över alla IT-projekt i regionen och övervaka tjänsteleveransen.
• Se till att IT-processer följs och identifiera prestandaluckor i systemfunktioner.
• Fungera som eskaleringspunkt för IT-frågor och hantera klagomål effektivt.
• Samarbeta med interna och externa leverantörer för att uppfylla verksamhetens krav.
• Rekommendera kostnadsbesparingar och förbättringar inom applikations- och tjänsteförbrukning.
• Hantera budget, planering och utveckling av IT-supportteamet för att säkerställa kundfokus och service.

Värt att veta

Rollen är baserad i Sickla, Stockholm, där du ingår i Atlas Copco´s IT- Delivery team med internationell räckvidd. IT service delivery i EMEA är fördelade i 7 regioner varpå du ansvarar för IT leveransen inom Norden (Finland, Sverige, Danmark, Norge och Baltikum). Du ansvarar för 6 st medarbetare och du rapporterar till EMEA Regional IT service Delivery Manager.

Start omgående eller efter överenskommelse.

Våra förväntningar

Vi söker en erfaren ledare med starkt affärsmannaskap och teknisk bakgrund. Du har en förmåga att inspirera och utveckla team, samt att bygga relationer över kulturella och geografiska gränser. Du är diplomatisk och en lagspelare som förenar teamet och externa parter, samtidigt som du är lösningsorienterad och omvandlar strategi till handling. Med en strukturerad och metodisk inställning har du förmågan att planera, organisera och leverera resultat. För att trivas i rollen förutsätts att du är uthållig och anpassningsbar i ett snabbt föränderligt digitalt landskap, samt att du omfamnar och främjar digital transformation.

För tjänsten krävs att du är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Lead – specialister på fördomsfri, datadriven och modern chefsrekrytering, samt uthyrning av interimschefer. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2024
  • Ansök senast: 9 oktober 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Enhetschef Operations center

Enhetschef Operations center

14 oktober 2024

Sektionschef IT

Sektionschef IT

11 oktober 2024

Engineering Manager

7 oktober 2024

7 oktober 2024