IT-samordnare till Enheten för digitalisering

IT-samordnare till Enheten för digitalisering

Arbetsbeskrivning

Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.

Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd samt äldrenämnd.

Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.

Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: ”Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!”Om arbetsplatsen
Staben leds av biträdande förvaltningschef och ansvarar för förvaltningsgemensam service, ledning och stöd, sektorsövergripande utvecklingsarbete samt förvaltningens processarbete. Staben har uppdraget att stödja förvaltningsledningen och förvaltningsdirektören samt nämnden i dess uppdrag.

Den här tjänsten har sin placering i den avdelning inom staben som arbetar med sektorsövergripande utvecklingsarbete. Inom den avdelningen finns enheten för digitalisering, enheten för forskning och utveckling (FoU) samt övriga funktioner som arbetar med förvaltningsövergripande frågor och utveckling. Vi söker nu en IT-samordnare till enheten för digitalisering. Våra lokaler är centralt belägna på Drottninggatan 16 i Linköping. Arbetstiderna är 8-17 med flextidsavtal.

Arbetsbeskrivning
Som IT-samordnare hos oss får du ett fritt arbete med stort eget ansvar att planera ditt arbete. Vi arbetar målorienterat med tydliga mål och med stora möjligheter att själv forma vägen dit. Som IT-samordnare ansvarar du för att utveckla och förvalta våra IT-stöd tillsammans med andra IT-samordnare på Social- och omsorgsförvaltningen. Vi är ett sammansvetsat team som har dagliga avstämningar där vi hanterar våra gemensamma frågor. Hos oss får du ett verksamhetsnära arbete både internt tillsammans med kollegor inom förvaltningen men också externt tillsammans med personal hos utförare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att upprätthålla och utveckla kunskap kring sektorns verksamhetsprocesser. Du hanterar inkomna ärenden, skapar och uppdaterar manualer och instruktioner samt samordnar aktiviteter som omfattar både verksamhetsprocesserna och digitalisering. För att hjälpa verksamheten bistår du med användarstöd samt håller utbildning för användare i anvisade IT-stöd och arbetssätt. Du arbetar med utvecklingsfrågor i nära samarbete med enhetens utvecklingsledare och du bidrar aktivt till att utarbeta och förverkliga sektorns plan för digitalisering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom beteendevetenskap, IT eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten.

Genom din erfarenhet har du har god kännedom om processer och arbetssätt inom digitalisering och du brinner för att utveckla och underlätta för verksamheter och användare. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom sociala sektorn, exempelvis som handläggare, administratör eller förvaltning av verksamhetssystem inom området.

Vi ser att du som söker tar ansvar för dina uppgifter och är tillmötesgående i ditt bemötande. Då denna tjänst innebär att verka i olika sammanhang krävs att du arbetar bra med andra människor och är intresserad av att hjälpa andra. Att anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till mottagaren är självklart för dig och du har god förmåga att handleda andra. Du har även god förmåga att arbeta självständigt och att systematiskt planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du är driven i ditt arbete och att du uppnår goda resultat.

 

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: 9788

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023