IT-tekniker 1st line support

IT-tekniker 1st line support

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en supporttekniker till ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg som behöver hjälp på sin 1st line. Har du sedan tidigare erfarenhet av en liknande roll eller en gymnasial utbildning och kunskaper inom IT? Är du serviceminded och redo att ta nästa steg i karriären? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker på 1st line så kommer du att arbeta på vår kunds kontor i Göteborg. Du kommer att var en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att hantera olika ärenden som kommer in genom ärendehanteringssytem och telefon. Du får en insyn i olika IT-miljöer och kommer att tillhöra ett team med IT-tekniker där ni tillsammans hittar lösningar på problem.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och kunskaper inom IT, med arbetserfarenhet inom service, alternativt ett par års erfarenhet av en liknande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med användaradministration i Active Directory och support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror.

Som person är du serviceminded, kommunikativ och social med en god förmåga att kunna prioritera. Rollen kräver att man uttrycker sig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om man talar norska, tyska, danska eller holländska. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller ​mans.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 20 juli 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024