IT-tekniker till IT-enheten

Arbetsbeskrivning

Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vår verksamhet

IT-enheten är en serviceenhet inom Norrköpings kommun. Vårt uppdrag är att stödja och utveckla kommunens verksamheter genom att kombinera hög kompetens inom informationsteknologi med verksamhetskompetens. Vår övertygelse är att moderna och verksamhetsanpassade IT-stöd är en förutsättning för en fortsatt positiv utveckling av Norrköpings kommun.

Vår värdegrund sammanfattar vi i orden ansvar, förtroende och engagemang. Värdegrunden ger oss en vägledning till hur vi ska möta varandra och våra kunder för att uppnå bästa resultat.

Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med IT-enheten i syfte att föra dig själv, våra kunder och Norrköpings kommun framåt. Tillsammans bygger vi det bästa laget.

Vi söker nu en IT-tekniker till First Line support inom vår gruppering servicedesk IT.

Arbetsbeskrivning

Du ansvarar för att ge support till användare inom kommunen. Via telefon och fjärrstyrning hjälper du användarna att lösa problem och svara på frågor kring sin IT-miljö. Det omfattar vanligtvis datorer, nätverk, skrivare och mobila enheter. 

Du hanterar lösenordsbyten i en rad olika system, behörigheter samt viss applikationssupport gällande Office 2013. Du tar emot, registrerar, kategoriserar och prioriterar ärenden som inkommer via Servicedesk-kanaler, telefon samt mail.

Din profil


Du har gymnasiekompetens alternativt högre utbildning och minst två års erfarenhet som tekniker i en IT-supportmiljö. Dina kunskaper kring datorer, nätverk, skrivare, kringutrustning samt mobila enheter är goda och det är ett krav att du tidigare arbetat med klienthantering.

Du behärskar alla förekommande delar i arbetet, såsom, felsökning/felavhjälpning, fjärrstyrning samt vägledning till användare. Du är en van användare av ärendehanteringssystem och har dokumenterad erfarenhet av att hantera kundrelationer via telefon.

Eftersom du kommer att vara IT-enhetens ansikte ut mot våra kunder lägger vi stor vikt vid att du har god servicekänsla, pedagogisk förmåga och är bra på att sätta dig in i kundens behov.

Arbetet ställer stora krav på noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt, men också att du trivs med att arbeta i grupp tillsammans med de andra kollegorna på IT-enheten.

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift och har också grundläggande kunskaper i engelska.

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Ami Fransson chef Servicedesk IT, ami.fransson@norrkoping.se

Din ansökan vill vi ha senast den 26 augusti.

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 augusti 2016

Liknande jobb


Supporttekniker

Supporttekniker

22 oktober 2020

Administratör inom Webinar plattform

Administratör inom Webinar plattform

22 oktober 2020