Jobba som kundtjänstmedarbetare för Teleperformance i Portugal

Arbetsbeskrivning

Söker du nya utmaningar och vill arbeta på ett stort och internationellt bolag som är världsledande inom customer service? Ta chansen att flytta till Portugal och lär dig av de bästa! Läs vidare och sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu för Teleperformances räkning 15 (eller fler då kunden har ett löpande behov) juniora kundtjänstmedarbetare till kontoret i Lissabon, Portugal. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Teleperformance. Teleperformance arbetar via outsourcing med ansvar för kundtjänstuppdrag av olika kända varumärken inom främst IT, telecom och digital-TV. Koncernen med ca 180 000 anställda i 62 länder är kända för sin utmärkta service och erbjuder en heltäckande utbildning under ca 3 veckor. Utbildningen kommer att innefatta allt från kundhantering, samtalsteknik, information om de respektive företagens olika produkter och tjänster samt de olika datasystem som kommer att användas i tjänsten.

Företaget erbjuder en mycket trivsam arbetsplats som präglas av en positiv stämning samt en stark kämparglöd och arbetslust! Teleperformance är en internationell koncern där flera av de nuvarande cheferna började sin karriär som just kundtjänstmedarbetare. Utvecklingsmöjligheterna är därmed enorma!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på vilken kundtjänstavdelning och vilket företag du arbetar för. Du kommer främst via inkommande telefonsamtal och mail besvara frågor från företagets kunder gällande t.ex. telefoni och abonnemang. Rollen innebär således att leverera kundservice av högsta klass samt administration i olika interna system. Du kommer att arbeta i ett professionellt team med positiva, driftiga och utåtriktade medarbetare. Vi söker dig som är ute efter en utmaning och vill lära dig allt inom försäljning och service. Du strävar alltid efter att uppnå lysande resultat!

Arbetet kommer innebära att:


* Besvara samtal rörande Teleperformance kunders produkter och fakturor mm
* Problemlösning kring inställningar, aktivering av abonnemang, uppdateringar av tekniska funktioner etc. (Uppgifterna kan variera beroende på vilket område du arbetar inom)
* Svara på frågor kring utbud, erbjudanden och produkter
* Arbeta med merförsäljning mot befintliga kunder


Du arbetar heltid på schemalagd tid vilken omfattar både dagtid, kvällstid samt helger.

Tjänsten passar dig som har ett brinnande intresse för service och som drivs av att stötta kunden både innan, under och efter köpet.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som..


* Är minst 18 år gammal
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundservice
* Har en avklarad gymnasieexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetet sker på båda språken
* Har goda datakunskaper då du dagligen kommer att använda flera olika system


Som person är du kommunikativ, lyhörd och kan anpassa din retorik efter många olika typer av kunder. Du är positiv och engagerad som person samt tycker att både service och försäljning är spännande och utvecklande. Du kommer att jobba mot dagligt uppsatta mål och tillsammans med din vilja och drivkraft ger Teleperformance dig alla förutsättningar att lyckas i rollen. Vi vill att du ser långsiktigt på tjänsten, minst 12 månader då det är önskemål från Teleperformance sida.

ÖVRIG INFORMATION

Teleperformances onboarding team kommer att välkomna dig till Lissabon genom att möta dig på flygplatsen när du kommer. Företagen erbjuder dig även boende i form av rum i en av sina många lägenheter. Om du vill åka hem till Sverige och hälsa på familj och vänner står Teleperformance för transporten tur och retur en gång per år. Du erbjuds många förmåner i rollen samt mycket bra rabatter på restauranger och liknande.

Teleperformance anordnar kontinuerligt roliga aktiviteter för sina anställda såsom exempelvis surf- och drakflygnings-, samt bodyboardlektioner, vandring och cross-country cykling. Eller varför inte läsa en nybörjarkurs och lära dig portugisiska?


* Start: Juni-aug även behov sept-nov beroende på projekt du jobbar för
* Omfattning: Heltid, kontrakt på 12 månader som senare förlängs. 1 månads provanställning
* Lön: Fast månadslön
* Placering: Lissabon, Portugal.
* Kontaktuppgifter: recruitmentstockholmsouth@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan därför komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufas.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recrutimentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Teleperformance är ett företag som är världsledande inom kundtjänst! De har en delad internationell marknad i 62 länder med över 181. 000 anställda. I Portugal är teamet på över 5000 anställda och där erbjuds service på 28 olika språk till 56 olika länder. År 2015 blev Teleperformance utsedd av Great Place to Work Institute till det sjätte bästa företaget att arbeta för i Portugal. Genom att arbeta hos Teleperformance får du möjlighet att arbeta med prestigefulla och världskända märken. Våra kunder jobbar för ledande företag som är kända för högklassig service och kundtjänst. Det är vårt arbete på Teleperformance att stötta dem i deras verksamheter så att de i sin tur kan erbjuda samma förstklassiga service till deras kunder.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?
  2. Höga emotionella krav

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • heltid varierande
  • Publicerat: 9 augusti 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 oktober 2020