Junior Customer Experience Support Finland

Arbetsbeskrivning

Ligger böcker, problemlösning och att hjälpa kunder dig varmt om hjärtat? Är du en utpräglad ”people person” som enkelt sätter dig in i kundens frågor och som alltid vill ge den bästa möjliga servicen? Skriver och talar du dessutom flytande finska, utöver att du har en god förståelse för den finska marknaden och kulturen? Då är rollen som Junior Customer Support Finland jobbet för dig!

BookBeat är, och har sedan dag ett varit, den ledande ljudbokstjänsten på den finska marknaden och tillväxtresan i vårt östra grannland fortsätter. För att se till att våra fantastiska kunder på den finska marknaden får hjälp utökar vi nu vårt second line-supportteam med en finsktalande kundsupport, så för dig som älskar kundkontakt, böcker och teknik samt som vill vara med och bidra till BookBeats fortsatta resa är detta en lysande möjlighet!

I rollen som Junior Customer Experience Support Finland kommer du att lära dig allt om hur BookBeat-appen fungerar och hur du med hjälp av olika verktyg/system kan lösa våra klurigare kundärenden. Du besvarar våra kunder i huvudsakligen skriftligt, men kan även behöva ringa upp dem där det behövs. Du kommer rikta fokus på den finska marknaden och på våra finska kunder, men support på andra språk kan också förekomma så vi ser gärna att du kommunicerar flytande även på svenska och engelska (ytterligare språk är meriterande). Du kommer jobba nära andra team på BookBeat för att analysera, förstå och lösa frågor och problem. En varierad roll med kunden i centrum, med andra ord! Hos oss finns det dessutom goda möjligheter att på sikt ta dig an en större roll och även forma den efter behov och intresse.


Eftersom vårt team jobbar proaktivt med hela kundupplevelsen och rollen innebär en hel del eget ansvar är det viktigt för oss att du är förekommande, gärna tar initiativ och är snabb på bollen när du ser att något behöver förbättras. Kommunikativ, självgående och serviceinriktad är fler egenskaper som stämmer väl in på dig!

Som vår nästa kollega blir du del av produktteamet och rapporterar till vår Customer Experience Manager. Din blivande arbetsplats är vårt huvudkontor på Sveavägen 56 och vi ser gärna att du blir del av teamet så snart som möjligt.

Vi söker dig som:

- vill förstå slutkunden och får energi av att ge dem förstklassig service
- är en problemlösare ut i fingerspetsarna
- talar och skriver finska, svenska och engelska obehindrat. Du kommer i första hand ge support på finska, men kan även komma att hantera ärenden på svenska och engelska!
- är utåtriktad och uppskattar att vara i kontakt med många olika typer av personer
- är en prestigelös och självgående “doer”
- gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter


Vi tror att du:

- har erfarenhet av att ge service
- vill lära dig allt om hur BookBeat-appen fungerar
- är en stjärna på att uttrycka dig i skrift och på att anpassa språket till mottagaren, då vi i huvudsak svarar våra kunder skriftligt
- drivs av utmanande arbetsuppgifter och gillar när det händer mycket runtom dig


Känner du dig träffad och redo att bli del av teamet? Då önskar vi dig varmt välkommen in med din ansökan! Vid frågor, kontakta Customer Experience Manager, veronica.pettersson@bookbeat.com.

Om oss
År 2015 påbörjade vi vår resa mot att erbjuda Europas ledande tjänst för digitala böcker och under 2016 lanserade vi BookBeat för allmänheten. 2021, några år efter vår breda lansering, används BookBeat av närmare 500 000 användare varje månad. Ett exempel på vår tillväxtresa är den finska marknaden, där BookBeat är (och sedan dag ett varit) marknadsledande bland ljudbokstjänsterna! Vi är ett ständigt växande företag inom Bonnierkoncernen och alla medlemmar som hänger med på vår resa får möjligheten att påverka vår utveckling på såväl kort som lång sikt.

Vi har under åren växt till närmare 120 st. nyfikna och engagerade "doers", och vi räknar med att bli ännu fler framöver. Är du nyfiken på att bli del av Team BookBeat? Kul! Det viktigaste för de som blir del av vårt team är nyfikenhet för våra användare, teknik, marknadsföring, design, böcker och självklart oss som organisation. Denna nyfikenhet driver oss till att hela tiden testa nya saker i tjänsten och till att låta användarna visa oss om vi är på rätt väg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BookBeat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

28 juli 2021