Junior Customer Support Specialist till TietoEVRY!

Junior Customer Support Specialist till TietoEVRY!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för teknik och värdepappershandel och vill arbeta i en kundnära roll? Som junior Customer Support Specialist kommer du att supportera kunder inom värdepappershandeln i ett avancerat tekniskt system. Du får in foten på nordens största IT- tjänsteföretag med stora utvecklingsmöjligheter. Något för dig? Sök redan idag då urvalet sker löpande.

OM TJÄNSTEN
TietoEVRY växer och Academic Work söker för TietoEVRYs räkning en junior customer support specialist.

Tieto erbjuder tjänster och lösningar inom IT som hjälper deras kunder att växa. Några av Tietos främsta kunder är stora företag inom bank och finans. Du kommer huvudsakligen att arbeta inom Support & Service teamet inom den svenska verksamheten av Capital Markets, AbaSec. AbaSec är en mjukvarulösning för köp- och säljsidan av investeringssamhället; stödjer hela arbetsflödet i områdena inom värdepappershandel, kontoadministration, fondhantering, rapportering och privatbank.

Du erbjuds


* En kundnära roll med bra förutsättningar att utvecklas, har du viljan, finns möjligheterna
* En möjlighet att få in foten hos Nordens största IT-tjänsteföretag
* En god introduktion av erfarna medarbetare
* En team-känsla i arbetet där samarbete och kunskapsutbyte värderas högt såväl som en positiv stämning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som junior customer support specialist kommer du att ansvara för att tillhandahålla funktionella och tekniska supporttjänster till TietoEVRYss kunder inom värdepappershandeln. Du planerar ditt eget arbete och du ser till att du arbetar med rätt saker.

Du kommer till exempel att:


* Dagligen supportera och hjälpa kunder och på så vis vara en viktig del i att bidra till kvalité och kundnöjdhet
* Vara kopplingen mellan kundaffären och Capital Markets Products
* Ansvara för kunddialogen kring frågor och se till att det följs upp internt


VI SÖKER DIG SOM
* har en kandidatexamen inom IT eller finans


* har kunskap och förståelse för värdepappershandeln eller fonder
* har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikation sker på båda språken
* har ett stort tekniskt intresse och som trivs i en kundnära roll
* Vi blir extra intresserade om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med IT-support, har databaskunskaper, har kännedom om ITIL eller kan finska.


I denna rekrytering lägger vi stor vikt på dina personliga egenskaper och på din ansökan. Sök därför rollen genom att skicka in ditt CV och personliga brev med en kort motivering varför just du passar för denna roll.

Som person är du


* Flexibel
* Initiativtagande
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående eller i mitten av augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Värtahamnen, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TietoEVRYs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2020
  • Ansök senast: 28 juni 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024