Junior ekonomi- och säljsupportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker en glad och driven medarbetare inom ekonomi och säljsupport till vårt trevliga kundföretag i centrala Stockholm!

Vår kund är ett världsledande företag i sin bransch och har sitt huvudkontor i mycket fräscha lokaler mitt i city. Du blir anställd som konsult via Placera Personal och uppdraget löper på ca 6 månader.

Tjänsten
Som junior ekonomi- och säljsupportmedarbetare tillhör du ekonomiavdelningen som består av ca 7 personer. Du jobbar nära produktionsteamet och har dagligen kontakt med säljare som finns runt om i världen varför goda kunskaper i engelska är ett krav. De huvudsakliga arbetsuppgifterna rör fakturahantering och orderadministration men även en del receptionsuppgifter ingår i tjänsten (rengöra kaffemaskinerna, öppna dörren, boka bud, ta emot försändelser etc.)

Arbetsuppgifter
I rollen som junior ekonomi- säljsupportsmedarbetare har du bland annat nedan arbetsuppgifter.

• Leverantörsreskontra (scanna fakturor, kontera, skicka ut för attest)
• Processa inkomna ordrar
• Konversation med säljare och kunder i hela världen
• Receptionssysslor inkluderat sköta kaffemaskin, beställa konferensmat, sortera och dela ut post

Kvalifikationer
För att passa i rollen som junior ekonomi- säljsupportsmedarbetare ser vi att du har följande bakgrund:

• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av liknande arbete 
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

Du drivs av att göra ett noggrant arbete, är plikttrogen och söker självständigt den information du behöver för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt. Du tycker det är roligt med många kontaktytor och har en glad och positiv attityd.

Känner du igen dig och vill bli del av ett glatt och trivsamt gäng? Välkommen med din ansökan redan idag!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988.  Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Sökord: ekonomiassistent, säljsupport, orderadministratör, fakturering, kontering,

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid, kontorstider kl 8-17 / Start mitten av augusti - 6 månader framåt. Konsultuppdrag via Placera Personal. Finns eventuellt möjlighet till anställning efter ca 6 månader.
  • Publicerat: 10 juli 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024