Junior ekonomiadministratör sökes till dagligvaruaktör i Solna!

Junior ekonomiadministratör sökes till dagligvaruaktör i Solna!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann, metodisk och hjälpsam person som drivs av möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och att ha diversifierade arbetsuppgifter? Är du snabblärd och har en viss grundförståelse för det ekonomiska. Då kan rollen som Junior ekonomiadministratör hos vår kund vara helt rätt för dig. 
Välkommen med din ansökan! Tjänsten startar så snart som möjligt och är ett föräldrarvikariat fram tills slutet av mars 2023 (finns även goda chanser till förlängning). 
Om rollen:
I rollen så kommer du att hantera löpande operativ ekonomi samt prognostisering på ett strukturerat och pedagogiskt sätt för två avdelningar (VUIT Marknad och E-handel). Samt stötta i administrativt arbete för ledningsgrupperna. Fördelning: ca: 80% ekonomi/ 20% administration.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

Reserveringar

Säkerställa att reserveringar kommer in i tid för båda områdena. Avstämningar med respektive chef samt ifyllnad av controllings mallar.

Fakturering

Säkerställer att fakturor konteras upp korrekt och följer upp att alla fakturor attesterats under månaden. Om inte, görs omreserveringar.
Delta i uppföljning och kravställning

Tidrapportering

Godkänner tidrapportering för konsulter och anställda för att avlasta för respektive chef (fyra chefer på VUIT Marknad, sex chefer på VUIT Ehandel).
Påminner om brytdatum för boksluten för att säkerställa så korrekta bokslut som möjligt.

Prognosarbete

Skapar mallar med utfall och trend, på applikationsnivå, för att underlätta för chefer och Service Manager att fylla i prognos
Avstämningar med respektive kostnadsställe (kst) (fyra stycken kst på VUIT Marknad, fem stycken kst på VUIT Ehandel) där vi tillsammans går igenom vilka justeringar som behöver göras i prognoserna.
• Ifyllnad av controllings mallar och behjälplig att fylla i ppt.

Månatliga ekonomiuppföljningar

Fyller i utfall i en gemensam Excelmall och jämför mot RF och OT tillsammans med chefer och Service Manager. Eventuella avvik utreds.
Hjälper till att analysera utfall och tar fram detaljerat underlag vid önskemål.
Stöttar nya chefer med att följa upp utvecklingsbudgeten samt deltar i möten med Controlling.

Administrativ support

Hålla ihop planering och utförande av stormöten – mötesinbjudningar, maillistor, presentationer, eventuell bokning av lokal/catering m.m.
Stötta ledningsgruppen i form av att t.ex. sätta upp årshjul för att underlätta planering.

Vi söker dig som:

Mycket goda kunskaper av Microsoft Office-paketet (Främst Excel). 
Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete (grundförståelse).
Utbildning i ekonomi eller likvärdig utbildning.
Är noggrann, snabblärd,  samvetsgrann, hjälpsam.
Talar flytande engelska och svenska. 

Låter det intressant?

Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024