Junior ekonomiassistent till NatWest Nordisk Renting

Junior ekonomiassistent till NatWest Nordisk Renting

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR hjälper nu vår kund NatWest Nordisk Renting att tillsätta en junior ekonomiassistent.

Den här rollen passar dig som är i början av din karriär och som vill utvecklas inom ekonomi.

Uppdraget startar så snart som möjligt och väntas att pågå i 6 månader med tanken att du kommer bli överrekryterad till NatWest Nordisk Renting därefter.

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att ansvara för koncernens leverantörsreskontra.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara löpande bokföring, in- och utbetalningar och avstämningar.

Du kommer ha kontakter inom hela organisationen och stötta andra avdelningar med likande arbetsuppgifter.

Då detta är en ny roll har du möjlighet att förändra och förbättra processerna och du förväntas arbeta med ständiga förbättringar. Du kommer också att vara involverad i eventuella framtida systemändringar relaterade till dessa processer. Systemen som de arbetar i är Oracle Fusion, CRM Finance och MS Office.

Vem söker vi

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från högskola eller universitet och det är meriterande om du har några års erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Som person är du självgående, har förmågan att leverera under press och att hålla deadlines. Du uppskattar självständigt arbete samt har ett gott samarbete med resten av teamet. Du uppskattar att arbeta i en dynamisk miljö där ni stöttar varandra och där varje person har en nyckelroll för att driva verksamheten framåt. Engelska är koncernens språk och då rollen omfattar de nordiska länderna är svenska och/eller finska att föredra.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-10

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om NatWest och Nordisk Renting, en del av Royal Bank of Scotland Group
Nordisk Rentings affärsidé är att erbjuda strukturerad leasing av fastigheter till solida privata och offentliga parter i Norden, som har ett strategiskt intresse av ett långvarigt samarbete. Nordisk Rentings erbjudande möjliggör för kunden att frigöra kapital från befintliga fastigheter och trygga finansiering för om- och nybyggnation, men bibehålla den operativa kontrollen samt kontroll över ägandet genom köpoptioner. Koncernens kunder utgörs till största delen av större nordiska företag samt även stater, kommuner, landsting och andra offentliga parter.

Nordisk Renting ägs av the Royal bank of Scotland Group, och drivs i Norden under namnet NatWest. Vi har 30 års erfarenhet av strukturerad leasing och har team baserade i Sverige och Finland. Vi går igenom en spännande fas av tillväxt och förändring, och vi letar nu efter en motiverad kollega att hjälpa oss på resan.

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024