Junior HR Generalist till internationellt grossistföretag!

Junior HR Generalist till internationellt grossistföretag!

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din HR-karriär och letar efter din nästa utmaning? Har du tidigare erfarenhet av personaladministration, rekrytering och/eller employer branding? Vill du arbeta nära seniora HRBP’s med varierande HR-frågor? Då ska du fortsätta läsa!

Om företaget

Kunden är en internationell grossist med fokus på VVS och el-teknik med partners inom framförallt bygg-, konstruktions- och energibranschen. Med sina produkter och tjänster bidrar dem med innovativa idéer som optimerar processer och skapar nya lösningar. Idag har kunden 700 medarbetare nationellt och ett svenskt huvudkontor med placering i Göteborg. Arbetskulturen osar av energi, respekt och empati samtidigt som de värderar mod och kreativitet. Om din roll som Junior HR-Generalist I rollen som Junior HR-Generalist kommer du att supportera en eller flera HRBP’s. Dina arbetsuppgifter kan bestå av att utföra medarbetarundersökningar, analys och rapportskrivning. Du kan även komma stötta upp i rekryteringsprocesser och delta i framtagandet av olika employer branding aktiviteter. En stor del av arbetet kommer bestå av att administrera avtal, hantera diverse dokumentation, korrekturläsning och översättning av dokument från svenska-engelska.



Om dig

Till rollen som Junior HR-Generalist söker vi dig som har en eftergymnasialutbildning i Personalvetenskap, Ekonomi och/eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har 1–3 års erfarenhet av personaladministrativt arbete, du kan även ha arbetat extra under dina studier som Rekryteringsassistent, HR-administratör eller HR-Assistent. Du är en van användare av Officepaketet och tycker om att lära dig nya system, har du även erfarenhet av SAP är detta meriterande. Eftersom du kommer att arbeta i ett globalt bolag är det väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska flytande.



Vidare söker vi dig som är en social och driven person som trivs bra med ett varierat arbetstempo. Du har ett stort intresse för HR och personalfrågor och ser det som en fördel att få arbeta brett inom området och byta fokus efter behov. Är du även en prestigelös lagspelare som värderar noggrannhet är du den vi söker!



Viktigt för tjänsten är:

Eftergymnasial utbildning inom Personalvetenskap eller annan likvärdig utbildningFlytande kunskaper i svenska och engelska1–3 års erfarenhet inom HR eller rekryteringMycket goda kunskaper i OfficepaketetAtt du är en noggrann, prestigelös lagspelare med stort intresse för HR-frågor.





Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, 100%

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse

Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Liknande jobb


HR Business Partner

HR Business Partner

17 mars 2021

HR-partner

HR-partner

17 mars 2021