Junior pc-tekniker/mobil-tekniker

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Visionen är att vår it-verksamhet är en förebild för världens parlament. Vi delar med oss av våra erfarenheter och bidrar till en internationell utveckling genom utbyte. Våra arbetssätt, förhållningssätt och tekniklösningar efterfrågas av omvärlden.

It-avdelningen har ett sjuttiotal medarbetare med uppdraget att tillhandahålla system och tjänster som stöder den parlamentariska processen och dialogen med medborgarna. Avdelningen är en modern organisation med målsättningen att ständigt förbättra och utveckla sitt arbetssätt och sina processer för att uppnå goda resultat.




ARBETSUPPGIFTER
I denna roll består arbetet i huvudsak av att arbeta med

• support, felsökning och förvaltning av it-utrustning och programvaror för pc på arbetsplatsen, både mjuk- och hårdvara
• support, felsökning och förvaltning av smartmobiler, enkla mobiltelefoner och pekplattor.

Uppdraget utförs både på plats hos användarna och via telefon.

Arbetet innebär i första hand mycket kontakt med användare, dvs. tjänstemän och riksdagsledamöter. Du kommer även att ha ett nära samarbete med personalen i helpdesk och med it-avdelningens systemtekniker.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har kunskaper inom

• felsökning av pc-hårdvara och vanligt förekommande tillbehör såsom skärmar, skrivare och dockningsstationer
• felsökning och förvaltning av smartmobiler och pekplattor.

Du har dessutom någon erfarenhet av drift och installation av klienter i större, komplexa miljöer med höga krav på säkerhet.

Du har tidigare arbetat med support i större organisationer, gärna inom den offentliga sektorn. För arbetet är det viktigt att du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Som person är du noggrann, resultatinriktad och har förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är en engagerad och nyfiken lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper.

Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete inom Riksdagsförvaltningen eller Regeringskansliet.

Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.



ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Bengt-Erik Helin
08-786 53 02
sektionschef Nina Grinbergs
08-786 63 49
Sektionschef Mats Tidstrand
08-786 63 79

Sammanfattning

Besöksadress

10012 Stockholm
None

Postadress

Sveriges riksdag
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


Danish speaking Support and Sales Agent

Danish speaking Support and Sales Agent

12 april 2021

12 april 2021