Junior Performance Manager till Bonnier News

Junior Performance Manager till Bonnier News

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i vårt växande Performance team? Har du nyligen slutfört dina studier inom marknadsföring och vill lära dig performance marketing hos Sveriges största mediehus? Bonnier News digitala performance affär växer kraftigt och vi behöver förstärkning. Kanske är det just du som är vår nya kollega som vill jobba med att utveckla våra kunders digitala närvaro?

Om oss
Idag består vårt team av 9 personer där majoriteten jobbar som Performance Managers. Vi har en härlig teamspirit där alla tar stort individuellt ansvar i både planering och utförande. Vi sätter alltid kunden i centrum och ser värdet i en bra kundrelation. För att vara med i vårt gäng behöver du förstå att digital marknadsföring är i ständig utveckling och självklart gillar du de utmaningar det skapar. Vi är ett team som har växt snabbt de senaste två åren och nu söker vi en till medarbetare som nyligen har tagit examen från studier inom marknadsföring/ekonomi/IT, alternativt har något års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring.

Om rollen
Som Performance Manager på Bonnier News har du en bred roll som innebär strategistöd, kampanjutformning, kampanjoptimering, analys och rapportering till kund och säljare. Du kommer jobba nära säljare och affärsutveckling, och tillsammans med resten av teamet tar du fram olika lösningar, insatser och paketeringar för främst stora kunder. En stor del av arbetet görs i olika system så det är viktigt att vår blivande kollega tycker att det är spännande att utforska styrningar, kampanjmaterial, jämföra sajter och målgrupper - allt för att på bäst sätt skapa effekt (“performance”) för våra kunder.

Vem är du?

-
Du gillar tanken på att jobba i ett företag som satsar framåt, är innovativt och där man hela tiden utvecklas kompetensmässigt, både individuellt och i team.

-
Du är hungrig på att lära dig performance marketing och tycker det känns spännande att lära sig olika tekniska system för att både skapa och mäta effekt.

-
Du söker ditt första jobb inom digital marknadsföring alternativt vill du ta ditt nästa steg inom branschen och tycker detta låter som en stimulerande utmaning.


Meriterande (men inte ett krav)

-
Relevant utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller IT.

-
Upp till 2 års arbetslivserfarenhet av digital marknadsföring.

-
Kunskap inom köpt media från antingen annonsör, byrå eller publicist.

-
Erfarenhet av system som Google Ad Manager, Display & Video 360, Google Analytics, Google Data Studio, Adform, Bid Theatre, Rubicon, Pubmatic eller liknande.

-
Förståelse för sälj och affärer.


Övrig information

Teamet har idag sin placering i Stockholm med en kollega i Malmö. Helst ser vi att du sitter med teamet i Stockholm men om du skulle bo på annan ort så tveka inte att höra av dig - Bonnier har ju faktiskt kontor runt om i Sverige.

Omfattning: Heltid.


Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Liknande jobb


13 november 2023

13 november 2023