Junior Projekt Manager

Junior Projekt Manager

Arbetsbeskrivning

AAC Global, ett Acolad-företag, är en av Nordens ledande leverantörer av globala tjänster för utbildning och översättning för B2B-segmentet. Vi hjälper våra kunder att lyckas nå ut med sitt budskap genom vår unika kombination av flerspråkig, kreativ design och pedagogiska expertkunskaper.
Tillsammans med Acolad Norden bildar vi den nordeuropeiska divisionen av Acolad-koncernen. Acolad-koncernen är Europas ledande leverantör av professionella översättningar och en av de mest aktiva aktörerna inom sektorn. Acolad finns representerat i 25 länder på tre olika kontinenter och differentierar sig genom en multilokal marknadsapproach – en unik strategi som lett till att många internationella kunder har valt Acolad som sin främsta leverantör.

Vill du arbeta i ett globalt och framgångsrikt företag inom området flerspråkig kommunikation? Nu söker vi en JR Projekt Manager inom översättning, e-Learning och andra språktjänster.
Om rollen
Som JR Projekt Manager ansvarar du för hela processen i ett projekt, och för allt innehåll av tjänster i en viss portfölj. Du säkerställer att kundernas förväntningar uppfylls gällande leveranstid, kvalitet och pris samt att budget-och marginaloptimering säkerställs.
Dina huvuduppgifter är att
Planera och lägga ut uppdrag samt styra arbetsflödet av översättningsprojekt från lokala svenska kunder såväl som världsledande tillverkningsföretag.
Leverera projekten enligt kundens krav och etablerade arbetsmetodik.
Övervaka och upprätthålla nyckeltal (rörande kvalitet, produktivitet, lönsamhet)
Utföra kvalitetssäkringskontroller på översatta texter enligt kundens krav och överenskomna standarder.

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet från projektledning, helst inom språktjänster, samt att du har en kandidatexamen inom översättning eller annan motsvarande examen.
Vi tror också att du:
Är kundorienterad, bra på att analysera och projektleda. Har utmärkta kunskaper i MS Office. Det är en fördel om du har god förståelse för CAT verktyg.
Du är van att arbeta efter definierade processer och att använda olika system, har allmän kunskap om principer, begrepp och metoder.
Då vårt koncernspråk är engelska behöver du kunna detta flytande i både tal och skrift, de flesta kunderna pratar du dock svenska med.
Vi kan erbjuda dig:
Spännande möjligheter att arbeta hos en ledande global aktör inom flerspråkiga kommunikationstjänster, samt att jobba i ett team med erfarna och trevliga kollegor. Just nu arbetar vi pga Covid-19 hemifrån, men snart hoppas vi vara tillbaka på vårt kontor i Kista. Vår arbetsvecka har 37,5 timmar och du har möjlighet att jobba hemifrån delar av tiden om du önskar det.
Friskvårdsbidrag och Edenred/Rikskortet är några av de förmåner vi har. Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid med start så fort som möjligt.
Intresserad?
Roligt! Söker gör du via länken https://www.sympahr.net/public/pq.aspx?4b314415&lang=sv-SE senast den 30 juni 2021. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan reda idag!
Skriv ditt personliga brev och CV på svenska. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Valters Bruziks, Global Account Manager, vbruziks@acolad.com
tel +46 76 004 5712


Vi ser framemot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AAC GLOBAL AB KISTA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Postadress

TORSHAMNSGATAN 39 B
KISTA, 16493

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024