Junior Redovisningsassistent till spännande bolag i city

Junior Redovisningsassistent till spännande bolag i city

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker nu en junior redovisningsassistent till ett internationellt betallösningsföretag som sitter centralt i Stockholm. Har du jobbat med kund- och leverantörsreskontran och gjort avstämningar under minst ett år? Då har vi ditt nästa konsultuppdrag på 12 månader med start omgående. Kunden ser stora möjligheter att du därefter övergår i en anställning.

Arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra redovisningsgruppen som består av 6 drivna kollegor och jobba i huvudsak med;

- Kundreskontra

- Leverantörsreskontra

- Utbetalningar

- Behjälplig vid bokslut

- Avstämningar av både konto och bank

I tjänsten ingår även att vara en del av olika projekt och att driva processer och rutiner framåt.

Vem söker vi

Du har minst en gymnasieekonomiutbildning och har jobbat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Har du jobbat i Navison är det en merit men inget krav. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel och har du jobbat i SQL är det ett plus.

För att trivas hos kunden ser vi att du är driven och självgående samtidigt som du är en bra teammänniska. Du vågar ta egna initiativ och är serviceinriktad, trivs i en ambitiös miljö och jobbar strukturerat. Du har lätt för att planera och organisera ditt arbete och håller alltid deadlines. Hos kunden får du chans att utvecklas inom ditt område vilket gör att det ställer krav på nyfikenhet och att man är orädd.

Låter det som du? Välkommen med din ansökan!

Ansökan

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024