OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning efter framtidens PR-konsult till internationell PR-byrå. Företaget är en större välkänd byrå med inriktning mot finansiell kommunikation. Tjänsten innefattar två delar, 60% junior-konsult och 40% kontorsansvarig. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: - Mediasammanställningar - Research och producera presentationsmaterial inför kundmöten samt medverka vid möten - Hantera bokningar och logistik i samband med ex vis road-shows, pressträffar etc - Ansvara för kontakt med bokförings- och redovisningsbyrå - Agera administrativt stöd åt företagets konsulter i det dagliga arbetet - Upphandla tjänster från externa leverantörer till kontoret, agera kravställare samt ansvara för samtliga inköp till kontoret - Agera flyttkoordinator vid lokalbyte Du som söker skall ha akademisk utbildning, med fördel inom ekonomi med internationell inriktning och/eller mot finans. Du skall ha god känsla för affärer och ett stort intresse för näringslivsfrågor. Det är meriterande med påbyggnad av utbildning inom kommunikation. Datakunskaper: MS Office. Meriterande med goda kunskaper i PowerPoint. Språkkunskaper: Mycket god stilistisk förmåga samt goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Meriterande med kunskaper i tyska och/eller franska. Detta är ett tidsbegränsat uppdrag via Hammer & Hanborg på heltid med möjlighet till fast anställning. Tillträde snarast. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.