Key Account Manager till företag i Östergötland på frammarsch

Key Account Manager till företag i Östergötland på frammarsch

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning i Motalatrakten söker vi nu dig som letar efter en ny utmaning inom Key Account Management. Trivs du med att skapa och upprätthålla goda kundrelationer? Har du ett gott sinne för affärsmöjligheter och drivs av att skapa värde? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa!

Dina arbetsuppgifter
Som Key Account Manager på rörande företag kommer du i första hand att hantera och underhålla företagets viktigaste kundkonton. I rollen kommer du även upprätthålla kunskaper och uppmärksamma konkurrerande produkter och tjänster, prissättningsstrukturer samt övergripande styrkor och svagheter för att sedan kunna fastställa hur de på bästa sätt kan förvaltas samt motivera nyckelkunderna till att fortsätta affären.

Vidare ansvarar Key Account Managern för att en lönsam försäljningsvolym upprätthålls och att de strategiska målen för varje nyckelkund uppnås. Du kommer även att vara ansvarig för värdering, förtydligande och validering av kundernas behov på en kontinuerlig basis och se till att en hög kundnöjdhet upprätthålls utifrån företagets standarder.

Key Account Managern kommer även att regelbundet följa upp med kunderna gällande beställningar av företagets produkter i god tid för att få feedback gällande kundernas belåtenhet samt uppmärksamma eventuella förbättringsområden i säljarbetet. På företaget i fråga leder Key Account Managern också utvecklingen av lösningar för det identifierade förbättringsområdet samt koordinerar samarbetet med andra berörda parter internt.

Din profil
För att passa i rollen tror vi att du har en universitetsexamen i exempelvis business management, maskinteknik eller annan ingenjörsutbildning alternativt att du har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst ett par års erfarenhet av kundkontoansvar, gärna från tillverkningsindustrin. Då företaget har flertalet internationella kunder är flytande kunskaper i engelska ett krav, i både tal och skrift. Det är meriterande om du även är flytande i andra europeiska språk, så som tyska eller spanska.

Vidare tror vi att du är en strukturerad, analytisk och självgående person som är duktig på att skapa nya relationer samt har en god förmåga att förvalta de redan befintliga kundrelationerna. Du har en problemlösande attityd samt en förmåga att fatta välgrundade och lönsamma beslut samt bevisat att du uppfyllt eller överträffat affärsmål. Avslutningsvis tror vi att du har en god teknisk förståelse och är van vid att hantera internationella affärsrelationer.

Här erbjuds du en spännande och utvecklande roll i ett välmående företag med mycket goda framtidsutsikter. Här finns ett stort engagemang bland de anställda och en positiv företagskultur där personaltrivsel genomsyrar företaget. Här finns även fina förmåner så som tjänstebil, därav är körkort ett krav.

Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar kunden med Skill. Vi tillämpar löpande urval, sök därför redan idag! Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Alexandra Karlsson 013-473 20 68 alt alexandra.karlsson@skill.se.

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2021
  • Ansök senast: 18 februari 2021

Liknande jobb


Jobba Med Solceller

Jobba Med Solceller

13 april 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

8 februari 2024

11 april 2024