KNAPP SÖKER OPERATIV SITE MANAGER TILL ELEKTROSKANDIA

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett företag som ingår i en stor internationell koncern i en bransch som är på otrolig frammarsch? Just nu går vi en mycket spännande framtid till mötes - troligen har vi bara sett början.

.. Vi står inför spännande utmaningar med fantastiska utvecklingsmöjligheter. I koncernen arbetar vi med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vi utökar vår organisation och just nu söker vi en operativ Site Manager till vår kund Elektroskandia i Örebro.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som KNAPPs operativa ”Site Manager” hos vår kund Elektroskandia i Örebro leder du ett team som dedikerat tillhandahåller service, support och underhåll. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

 

- Vara teamet behjälplig avseende analys och problemlösning

- Styra upp och resursfördela dagligt underhållsarbete

- Planera förebyggande underhåll

- Löpande arbeta med ständiga förbättringar inom prioriterade områden

- Ansvara för att våra SLA efterlevs

- Ansvara för budget, resursfördelning och kundavtal

- Ansvara för installationsprojekt

- Ansvara för att direktiv kring hälsa, miljö och säkerhet efterlevs

- Fungera som kontaktperson och ansvarig gentemot KNAPPs huvudkontor

- Förse vår kund med presentationer och månatliga rapporter/uppföljning

Tjänsten är på heltid med placering hos Elektroskandia i Örebro. Du har personalansvar för tre personer och rapporterar till vår chef för Customer Service som är placerad i Skåne (Åstorp). Det är viktigt att du har en privat situation som möjliggör flexibilitet avseende arbetstid eftersom tjänsten då och då ställer krav på arbete utanför normal kontorstid.

Kvalifikationer och personlighet

Du har omkring 3-5 års erfarenhet av att leda ett team av service, support- och underhållsingenjörer. Egen erfarenhet av hands on underhållsarbete är meriterande liksom adekvat eftergymnasial utbildning. Relevant arbete inom automation, tillverkning och/eller logistik är ett krav och erfarenhet av arbete med automatiserade logistik- och lagerlösningar är meriterande. Du behärskar MS Office utan problem, talar och skriver svenska obehindrat samt hanterar engelska väl i både tal och skrift.

Som person är du engagerande, självgående och coachande. Du har ett metodiskt tillvägagångssätt och är en lagspelare med förmåga att ta fram det bästa hos varje individ. Vidare är du förtroendeingivande och en god kommunikatör som har lätt för att skapa långsiktiga relationer både internt och externt. Du uppskattar ett arbetsklimat som präglas av snabba vändningar, förmåga att kunna prioritera och fatta beslut samt då och då ett högt arbetstempo. 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande, ansök därför redan idag. Välkommen med din ansökan! Du ansöker om tjänsten genom denna länk: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:104218/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.



KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 70 anställda och omsätter ca 150 miljoner kronor. Koncernen har ca 2600 anställda och en omsättning på ca 500 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Heijmink
0705-540 342
Helena Fransson
0705-540 504

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Knapp AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • 100%. Tillträde: . tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 juni 2016

Besöksadress

Ji-t Gatan 7
None

Postadress

Ji-t Gatan 7
Åstorp, 26538

Liknande jobb


Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

Sektionschef Geoteknik region Mitt

Sektionschef Geoteknik region Mitt

13 oktober 2023

13 oktober 2023