Kommersiell chef för projekt & försäljning

Kommersiell chef för projekt & försäljning

Arbetsbeskrivning

Vårt erbjudande

I denna tjänst blir du en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats med varierade arbetsuppgifter.
Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder.

Arbetsbeskrivning

Som kommersiell chef för projekt och försäljning kommer du att arbeta tillsammans med projektet för medium gasturbinprojekt, industriell ångturbinprojekt, försäljningsledning och rapportera till ansvarig för kommersiell projektledning i Finspång. Du övergripande ansvar för alla kommersiella/finansrelaterade frågor och stöder den tekniska projektledningen i genomförandet av en portfölj av serviceprojekt inom de definierade målen (t.ex. kostnader, tid, kvalitet) och säkerställer kundnöjdhet. Vidare kommer du att stödja försäljningsaktiviteter (t.ex. budförberedelser) och rapportera till säljteamet i Finspång.

I rollen kommer du även att:

- Hantera och optimera riktade ekonomiska resultat med vederbörlig professionell omsorg (t.ex. projektets bruttovinst, kassaflöde, tillgångar och finansieringsinstrument).
- Projektplanering och tillhandahålla regelbundna prognoser varje månad
- Förbered kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och se till att kommersiella projektdata är korrekta.
- Se till att projektböcker och arkiv är korrekta, inkl. inspelning av sådana i lämpliga system, t.ex. SAP.
- Stöd i försäljningsaktiviteter (t.ex. budberäkning, projektupplägg, prognos för orderingång)


Din profil/kvalifikationer

Du har:

- Relevant universitetsexamen
- Professionell kommersiell kunskap och erfarenhet
- Analytisk förmåga, Projektledning, Kontrakts- och anspråksförmåga
- Demonstrerar äganderätt och ansvarsskyldighet
- Avancerade PC- och systemkunskaper (Excel och SAP föredras)
- Flytande på engelska. Tyska är en merit.


OM OSS

Vi tror på människor. På Pema People är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. En unik möjlighet för våra kunder. I kombination med nytänkande, flexibilitet och lyhördhet för kundens behov resulterar den filosofin i bemannings- och personallösningar som verkligen gör skillnad. Både idag och i morgon.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström

Evelina Nilsson

Katarina Guzik

Kristina Peltola

Britt-Marie Landström

Katarina Guzik

Regionchef Hans Hansen
0115001041

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pema People AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2020
  • Ansök senast: 1 april 2021

Besöksadress

Ektorpsgatan 6
None

Postadress

Box 2004
Norrköping, 60002

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024