Kommunikativ upphandlare med eget driv

Arbetsbeskrivning

Hos Locum arbetar idag en bred blandning människor med olika ålder, bakgrund och kön.Vi har flera år i rad fått höga betyg i medarbetarundersökningar, vilket vi naturligtvis är stolta över.Det innebär också ett ansvar att jobba vidare med dessa frågor och ständigt finslipa och förbättra oss i vår roll som arbetsgivare.Vårt samhällsansvar handlar om ekonomi, miljö, etik och socialt ansvar.Det innebär till exempel att hushålla med material och energi samt verka för en god arkitektur.Vi satsar aktivt på våra medarbetare med kompetensutveckling, mentorskap, mångfald samt balans mellan arbete, familj och fritid. I rollen blir ditt främsta ansvar att genomföra upphandlingar, hantera avtal och agera processtöd.En viktig del i arbetet blir förstås att omsätta våra enheters olika behov till en upphandling eller ett köp.Hos oss möter du ungefär lika många män som kvinnor, både på ledningsgruppsnivå och i den övriga organisationen.Ditt arbete är utmanande, intressant och du får mycket ansvar.Dessutom finns stora möjligheter att utvecklas i en expansiv verksamhet som levererar vårdmiljöer för vård i världsklass.[ Ditt uppdrag Hos oss kommer du bland annat att arbeta som internkonsult med rådgivning och stöd i upphandlingsprocessen åt medarbetarna inom vår organisation.Du kommer också leda upphandlingar som du driver själv eller med stöd av externa konsulter.Det betyder med andra ord att du får många kontakter, både externt och internt, som du samverkar med för att nå bästa möjliga resultat.Av våra totalt ca 210 medarbetare har 100-120 mandat att genomföra inköp.Verktyg, modeller och mallar är under kontinuerlig utveckling i en ISO-certifierad process.Du kommer naturligtvis bidra till att utveckla såväl processer, verktyg som enheten till att omfatta fler områden än tidigare.Förutom att Du möter en prestigelös organisation med öppna dörrar, där vi hjälps åt för att nå gemensamma mål och bidrar både till att skapa vårdmiljöer för vård i världsklass.[ Rent organisatoriskt kommer du tillhöra Upphandlingsenheten, som är under utveckling och idag består av tre personer.Enheten ingår i Projektavdelningen, som för närvarande utgörs av 80 medarbetare.Du rapporterar främst till enhetschef, men kan i specifika projekt rapportera till projektledare eller styrgrupp med ansvar för upphandlingen.Geografiskt blir din placering vid vårt kontor på Södermalm i Stockholm.[ Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har sannolikt högskoleutbildning som jurist, ingenjör, ekonom eller motsvarande.Dessutom har du goda kunskaper om LOU och en känsla för affären.Det är meriterande om du har mer än fem års erfarenhet av upphandling/inköp och kunskap inom entreprenadjuridik.Du kan också ha en bakgrund inom Facility Management.[ Som person är du prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra.Du kombinerar lyhördhet med integritet och kan sålla bland de intryck du får från andra.För att lyckas i rollen behöver du trivas i ett tempo som emellanåt kan bli högt och vara kvalitetsmedveten.Du kan lösa problem och är en naturlig relationsskapare.Att du är en driven kommunikatör som kan förmedla det du vill ha sagt och skapa både engagemang och förståelse för dina ideer ser vi som en självklarhet.[Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast 2011-01-28 via www.assessio.se/rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Locum AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 december 2010
  • Ansök senast: 28 januari 2011

Liknande jobb


27 oktober 2023

16 oktober 2023