OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Är du en ansvarstagande kommunikatör med erfarenhet från offentlig sektor? Har du minst 3 års erfarenhet som kommunikatör? Har du god vana av att hantera hela kommunikationsprocessen? Läs då gärna vidare!
Nu söker vi en kreativ kommunikatör för ett uppdrag på en viktig myndighet i centrala Stockholm. Uppdraget innebär strategiskt och operativt kommunikationsarbete där du stöttar verksamheterna i planering och genomförande av kommunikationsinsatser.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med att fånga upp verksamhetens behov och tar fram kommunikationsplaner samtidigt som du genomför det praktiska kommunikationsarbetet. Arbetsuppgifterna kommer bl.a. bestå av:
• Ta fram nyheter, språkgranska webbtexter och rapporter
• Kommunicera intressant och relevant material via myndighetens olika kanaler både internt och externt.
• Deltar även i olika kommunikationsinsatser och projekt.
• Bistå webbredaktören gällande arbete med publicering av material på intranät, externwebb och sociala medier.
Du kommer både att arbeta självständigt och i team tillsammans med andra kommunikatörer och utredare som tillsammans verkar för att utveckla myndighetens kommunikation.
Vem är du?
Du är en erfaren kommunikatör som är trygg i din yrkesroll och gärna bidrar till andras utveckling. Vidare är du självgående och agerar på eget initiativ om det behövs. Du har ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att skapa kontakter och samarbeta. För att vara kvalificerad för tjänsten har du:
• Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdigt
• Minst tre (3) års erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete
• Erfarenhet av arbete som kommunikatör på statlig myndighet eller inom offentlig sektor
• Är en van skribent
• Goda kunskaper i Office-paketet och minst grundläggande kunskaper i verktyg för bildbehandling, exempel Photoshop eller Illustrator, och applikationer som behövs för sociala medier.
• Kunskap om kraven på digital tillgänglighet i offentlig verksamhet
• Kunskap i att spela in eller ta fram rörligt material för digitala kanaler, som intervjuer, enklare filmklipp och infografik.
I denna process behöver du skicka med ett referensuppdrag som visar på hur du har arbetat med kommunikation i en större organisation, gärna myndighet eller annan offentlig verksamhet under minst ett år.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid 100% med start 1/3-2021 och löper 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund med placering i Kungsholmen, centrala Stockholm. Mycket av arbetet sker på distans initialt på grund av rådande läge. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Hellenius via mail på elin.hellenius@jurek.se
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52