Kommunikatör till överförmyndarförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholms överförmyndarnämnd är specialforum för svensk och internationell förmynderskapsrätt. Våra ärenden är fler och mer komplicerade än hos någon annan överförmyndarförvaltning i landet och kraven på oss är höga. Därför ska förvaltningen bli den ledande överförmyndarförvaltningen i Sverige med en tydlig och bra intern och extern kommunikation. Kommunikatören kommer att ha en stor och viktig roll i uppbyggandet av förvaltningens kommunikationsarbete.


ARBETSUPPGIFTER
Detta är en nyinrättad tjänst som innebär att du kommer att ansvara för att bygga upp, utveckla och driva förvaltningens kommunikationsarbete på egen hand med stöd av ledningen. Arbetsuppgifterna varierar med både operativa och strategiska frågor och du är ensam i din profession. Du ansvarar för både den interna och externa kommunikationen och säkerställer att rutiner och arbetssätt håller hög kvalitet. Du ansvarar också för att informera och utbilda i ett kommunikativt förhållningssätt och arbetar med klarspråk. Du planerar och genomför olika kommunikationsprojekt som t ex brevutskick, broschyrer, webbpublicering, arrangemang/event med mera. I rollen ingår också att vara beställare, köpa tjänster och ha kontakt med leverantörer så som t ex kommunikationsbyråer.

Du rapporterar till förvaltningschefen och kommer att vara placerad på vårt kontor i Vällingby centrum.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har:
• Akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av praktiskt kommunikationsarbete
• Erfaren webbredaktör
• Erfarenhet av klarspråksarbete
• Erfarenhet och vana att skriva för/i olika kanaler som t ex webb, nyhetsbrev, professionella presentationer
• Goda kunskaper i Word, Excel, Power Point, EpiServer,
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande:
• Erfarenhet från offentlig förvaltning

Vi ser att du är intresserad av samhällsfrågor och vill vara med och bidra till ett Stockholm för alla. För att lyckas i denna roll krävs att du är självgående, tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt. Du måste ha ett strukturerat arbetssätt där du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete för att bli mest effektiv. Du är flexibel och kan anpassa dig till ändrade omständigheter när så krävs. Rollen innebär att ha många interna och externa kontakter vilket kräver att du är kommunikativ, lyhörd och arbetar bra med andra människor. Du har ett stort fokus på att arbeta mot mål och fokuserar på resultatet.


ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
I rekryteringsprocessen ingår färdighetstester och personprofilstest.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fövaltningschef Håkan Andersson

HR-Service Karolina Johansson
08-508 11 727
HR-konsult Jessica Colbro Holm
08-50811737
Förvaltningschef Håkan Andersson

Lisa Kringsberg, enhetschef
08-508 29 725

Sammanfattning

Besöksadress

Hantverkargatan 3 I 10535 Stockholm
None

Postadress

Hantverkargatan 3 I
Stockholm, 10535

Liknande jobb


Näringspolitiskt ansvarig

Näringspolitiskt ansvarig

22 oktober 2020

20 oktober 2020

Kommunikationsansvarig - platsmarknadsföring etableringsprojekt

Kommunikationsansvarig - platsmarknadsföring etableringsprojekt

20 oktober 2020