Kommunikatör till Vuxenutbildning Stockholm

Kommunikatör till Vuxenutbildning Stockholm

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade

arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.



Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen
Arbetsmarknadsförvaltningen har ca 850 medarbetare.

Kärnverksamheten är indelad i två avdelningar: Vuxenutbildning Stockholm och Jobbtorg Stockholm. Vår kommunikationsverksamhet har ansvar för att stödja förvaltningen övergripande, samt avdelningar och enheter för att nå verksamhetsmålen genom strategisk kommunikation och välplanerade kommunikationsaktiviteter. Vi är en stödfunktion i både operativa och strategiska kommunikationsfrågor till förvaltningens medarbetare och chefer. Staben arbetar både med den externa och interna kommunikationen och ansvarar för den externa webben, intranät och digitala medieplattformar.

Vi söker nu en kommunikatör som vill bidra till kommunikationen om vuxenutbildningen i Stockholm. Huvuduppdraget är att ansvara för marknadsföring och kommunikation om Stockholms stads egna vuxenutbildningskolor.


Rollen som kommunikatör
Som kommunikatör hos oss arbetar du med både intern och extern kommunikation. Du arbetar nära avdelningen för vuxenutbildningen och kollegor inom kommunikationsstaben. Du kommer att planera och koordinera olika kommunikationsaktiviteter samt vara involverad i att utveckla, optimera och följa upp våra kommunikationsinsatser.
I det här uppdraget kommer du att ha tät kontakt med våra egna vuxenutbildningsskolor och bistå dem i deras genomförande av marknadsaktiviteter och interna kommunikation. Du kommer att få hantera hela processen från omvärldsbevakning, målgruppsanalys, innehålls- och kanalstrategier till att planera, producera och genomföra kommunikationsaktiviteter och event. En betydelsefull del av ditt uppdrag är att ansvara för och utveckla innehållet i interna och externa digitala kanaler. Du kommer också att hantera sociala medier genom att skapa strategier, uppdatera och bevaka innehåll. Vi är en liten grupp som jobbar tätt med varandra och du kan även behöva utföra andra arbetsuppgifter inom enheten än de ovan nämnda.


Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som är duktig på marknadsföring och operativ kommunikation, framför allt med inriktning mot webb och andra digitala kanaler.
Du har:

- högskoleexamen inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
- några års aktuell erfarenhet av kommunikationsarbete
- aktuell erfarenhet av att ha arbetat praktiskt och som beställare inom kommunikation
- aktuell erfarenhet av planerad och målgruppsanpassad kommunikation i flera olika kanaler
- aktuell erfarenhet av att arbeta med webb, sociala medier, SEO-optimering och textproduktion
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska med god stilistisk förmåga
- goda kunskaper i Office-paketet samt Adobe-programmen, speciellt InDesign och Photoshop

Det är meriterande om du har:

- arbetat med kampanjverktyg i Facebook och Google
- arbetat med EpiServer, WordPress och andra publiceringsverktyg för web och sociala medier
- kunskap om tillgänglighetskrav för myndighetskommunikation
- kännedom om GDPR samt Schrems II-domens påverkan på myndighetskommunikation i olika plattformar


Rollen som kommunikatör hos oss innebär många kontaktytor vilket kräver att du är kommunikativ, lyhörd och samarbetar bra med andra människor. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt med god förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Du kommer att arbeta mot de gemensamma mål som finns uppsatta för verksamheten och för förvaltningens kommunikation. Även om ditt uppdrag fokuserar på en viss del av förvaltningens verksamhet ställs det krav på förmågan att ha ett helikopterperspektiv och kunna se hur de olika verksamheterna hänger ihop och samverkar. I din roll har du mycket kontakt med chefer, rektorer och medarbetare för att stötta dem i deras kommunikation vilket kräver en god pedagogisk förmåga och förmåga att läsa av verksamheternas behov.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete i en trevlig och engagerad arbetsgrupp och kreativ miljö där samarbete är en del av en dynamisk vardag.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Dahl, HR-konsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Arja Lindhom, Kommunikationschef
arja.lindholm@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Box 10014
None

Postadress

Box 10014
Stockholm-globen, 12126

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024