Kommunvägledare till Kontaktcenter

Kommunvägledare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

En dag på jobbet
I ditt arbete tillhandahåller du högsta service i bemötandet av medborgare i Södertälje.
Som kommunvägledare har du tillsammans med dina kollegor ett uppdrag i att utveckla verksamheten utifrån det som medborgaren har behov av inom ramen för det kommunala uppdraget. Uppdraget ställer höga krav på att du som person förstår det som krävs för att vi som kommun agerar och arbetar utifrån det som efterfrågas av våra medborgare. Som kommunvägledare behöver du alltid se på inkommande ärenden övergripande och hur vi skapar en kommunal verksamhet som alltid agerar funktionsstyrt och inte personstyrt. Som kommunvägledare behöver du se på din egen insats som en första instans med uppdrag att skapa förutsättningar för att medborgaren alltid känner sig trygg med att vi som kommun levererar det som är behovet.
Som kommunvägledare handlägger du färdtjänst, borgerliga vigslar samt ett stort antal ansökningar till kommunens samtliga verksamheter.
Vem är du?

Krav:
- Utbildningskravet är att du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig rätt, statsvetenskap, socionom eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.
- Du ska kunna svenska flytande i tal och skrift.
- Du ska kunna behärska engelska språket.

Meriterande:
- Erfarenhet från servicebranschen som t ex i kundtjänst.
- Att du kan prata arabiska, suryoyo eller finska ser vi som meriterande då vi i kommunen har ett behov av dessa språk.
- Erfarenhet av att arbeta som kommunvägledare
- Stor kunskap om kommunal verksamhet samt hur detta ska tillgängliggöras för medborgarna.
- Körkort är meriterande
Personliga egenskaper:
- Mycket hög servicenivå 
- Du ska vara stresstålig och kunna hantera flera ärenden samtidigt.
- Du ska trivas i miljöer där du ska agera och representera kommunen.

Vi erbjuder dig
För den som anställs hos oss erbjuder vi en arbetsplats med underbara kollegor, ett team som alltid jobbar mot medborgarnas önskemål och förväntningar. Du får en introduktion i hur kommunen fungerar, i alla system samt en mentor som du kan ta stöd ifrån i början av din anställning.
Utöver detta så erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år. 

Välkommen till oss!

Kontaktcenter har till uppgift att kunna hantera allmänna frågor från medborgaren i så hög utsträckning som möjligt. Målet för Kontaktcenter är att hantera 80% av allmänna frågor i kommunen. Kontaktcenter har som uppdrag att möta medborgarens behov och skapa förutsättningar för det som efterfrågas genom att ha ansvar för att medborgarens behov är det som styr respektive verksamhet detta innebär att vi har uppdraget att även hålla i utvecklingen som skapar medborganytta.
Anställningsintervjuer sker löpande under hela perioden.
Vi är i dagsläget 20 anställda och finns placerade i stadshuset på Nyköpingsvägen 26!
Intervjuer sker löpande.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2020
  • Ansök senast: 8 maj 2020

Liknande jobb


Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

1 februari 2024

Samhällsvägledare till Medborgarkontor

Samhällsvägledare till Medborgarkontor

15 januari 2024

Samhällsvägledare till medborgarkontoret

17 november 2023

Samordnare våldsprevention

Samordnare våldsprevention

15 november 2023