Konsultchef onsite till Randstad i Västerås

Konsultchef onsite till Randstad i Västerås

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Älskar du mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med ”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services? En av våra fantastiska kollegor går nu på föräldraledighet och vi söker dig som vill täcka upp för henne i rollen som Konsultchef onsite. Uppdraget kommer omfatta ca ett år men vi hoppas efter vikariatets avslut kunna erbjuda andra spännande möjligheter inom Randstad. 

Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra konsulter ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. 
I rollen som Account specialist  (det är så det vi kallar våra konsultchefer internt) har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och personalansvar för konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.

Låter det som något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för rollen senast den 1/4. Notera dock att vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag, sök därför gärna så snart som möjligt.  Rekryteringsprocessen kommer bestå av ett par olika moment i from av intervjuer och tester och vi vill också göra dig uppmärksam på att vi genomför kontroll av straffrättslig historik på våra slutkandidater. 

Ansvarsområden
Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:


Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av konsulter.
 Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
Annonsering, screening och urval.
Affärsansvar. Du följer upp olika typer av resultat och nyckeltal för att säkerställa att vi har en stabil och välmående affär som fungerar optimalt för oss, kunden och våra medarbetare. 
Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och GDPR liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera. Kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!


Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
Någon typ av erfarenhet av arbete med administration, service och arbetsledning i kombination. 
Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller personalarbete sedan tidigare.
Du bör ha sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. Dessutom tror vi att du är intresserad av resultat och affärer och du får gärna ha vana av att jobba i en roll där du haft någon typ av  resultatmål. 
Samarbetsvilja är viktigt för oss och vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill 
vara en del av ett team som tror på att göra saker just så.
Vi ser också att du har förmågan att kunna växla upp och hantera flera olika typer av  ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan växla ner och förse dig  själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och  tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm. 
Då vi jobbar i ett globalt bolag och möter mycket människor med olika typer av bakgrunder behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. 


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. 

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 1 april 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb