Kontorsadministratör till arkitektkontor – deltid med start i december!

Kontorsadministratör till arkitektkontor – deltid med start i december!

Arbetsbeskrivning

Är du en servicemänniska som gillar att hålla ordning, ta egna initiativ och komma med nya idéer? Trivs du som bäst i kontakt med andra och när du får chans att sprida positiv energi omkring dig? Om du söker en ansvarsfull tjänst med betydande arbetsuppgifter så kan det här deltidsuppdraget som kontorsadministratör på ca 40 % vara perfekt för dig!
Om tjänsten
Här på Perido hjälper vi just nu vår kund att hitta en kontorsadministratör som ska hålla ordning och skapa en trivsam miljö på sitt arkitektkontor med drygt 30 medarbetare. Kontoret är beläget centralt på Södermalm. Tjänsten är på ca 40 %, 16–20 timmar uppdelat på 3-5 dagar i veckan.
Dina arbetsuppgifter
Som kontorsadministratör uppmuntras du att ta egna initiativ och erbjuds en roll med varierande arbetsuppgifter. Med service i fokus medverkar du till att skapa en god arbetsmiljö för dina kollegor och kontorets besökare. Din övergripande uppgift är att se till att allt på kontoret fungerar så smidigt som möjligt. En betydelsefull del av arbetet handlar om att säkerställa att lokalen är trevlig och representabel samt att det praktiska fungerar som det ska. Utöver arbetsuppgifter och administration kopplade till lokalens funktion, är en viktig del att bistå medarbetarna med olika göromål. Några vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
Välkomna besökare
Hålla ordning i lokalens gemensamma utrymmen, framförallt kök
Sköta inköp av dagligvaror
Hantera post och scanning
Utlägg- och kvittohantering
Löpande uppdatering av dokument, ex telefonlistor
Ansvara för massagebokning
Rapportframtagning
Beställa lunch/fika och fixa kaffe till möten
Inventering, inköp och påfyllning av kontorsmaterial
Hantera kontorets återvinning
Enklare praktiska sysslor i lokalen, ex byta glödlampor
Kontaktperson till olika leverantörer (ex skrivarleverantör)
Utföra ärenden på stan

Dina egenskaper
Som kontorsassistent uppmuntras du att ta egna initiativ - du ser vad som behövs göras, kan prioritera och ser till att det händer. Med service i fokus medverkar du till att skapa en trevlig arbetsmiljö och smidig vardag för dina kollegor, samt ger ett vänligt och hjälpsamt bemötande till besökare.
Här erbjuds en roll med varierande arbetsuppgifter och vi ser att du är en ambitiös och prestigelös person som tycker om när det händer mycket. För rätt person finns möjligheter till utökat ansvar och arbetsuppgifter.
Är du den vi letar efter? Vänta inte, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial utbildning
Erfarenhet från serviceyrke med kundkontakt
Kunskaper i Officepaketet
Lätt för att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, svenska och engelska.

Plus i kanten:
InDesign
Receptions- eller assistenterfarenhet

Omfattning och tillträde
Deltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tjänsten är på ca 40 %, 16–20 timmar uppdelat på 3–4 dagar i veckan. Timmar och dagar är dock flexibla och kan variera. Tillträde under första halvan av december 2020.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31962 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 november 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör

Administratör

6 april 2021