Kontorsassistent med supportansvar till familjärt IT- och säkerhetsföretag!

Kontorsassistent med supportansvar till familjärt IT- och säkerhetsföretag!

Arbetsbeskrivning

Föreställ dig din nästa arbetsplats. Ser du ett hemtrevligt kontor med gemytliga och drivna kollegor framför dig? Önskar du arbetsuppgifter som är variationsrika och som kombinerar ditt intresse för teknik, support och din känsla för ordning och reda? Vi söker nu dig som har någon erfarenhet av kundsupport och ärendehantering men söker en ny och utvecklande roll! Läs vidare och ansök redan idag …
Om tjänsten
Här på Perido hjälper vi just nu vår kund med att hitta sin nya Kontorsassistent som även ansvarar för kundsupporten. Vår kund är ett företag som sitter på två olika affärsområden; IT och säkerhet. Man erbjuder högkvalitativa lösningar för såväl det lilla företaget som den stora koncernen. På det trivsamma kontoret i Bromma arbetar man nära varandra och det är en tight grupp som sitter där till vardags. Tack vare många gemensamma aktiviteter inom företaget, både jobbrelaterade och fritisbaserade, så blir du snabbt en i gänget.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som Kontorsassistent tillika First Line Support är precis som den låter; omväxlande och mångsidig. Till största del kommer dina arbetsuppgifter att innebära samtal och ärendehantering från avtalade företagskunder. Du hanterar själv de enklare tekniska problemen, vilket givetvis utökas med din erfarenhet, men hänvisar vidare de mer specifika ärendena till andra i organisationen. Initialt är det viktigast att lära sig om ärendet handlar om IT eller om det rör säkerhet, och då kopplar du vidare till kunnigt ansvariga inom Second Line Support. Arbetet sker i ärendehanteringssystemet Zen Desk.
Vissa dagar kan innebära heltid på supporten då det tidvis ringer mycket, men andra dagar kan det vara lugnare på telefonen och det är då du kliver in i rollen som kontorsansvarig. Detta innebär viktiga göromål så som att lägga beställningar för kontorets trivsel och funktionalitet ex. att beställa frukt, blommor, kaffe och mat. Men även att ta emot besökare och visa dom vidare samt att kontrollera så det hela tiden finns tillräckligt med kontorsmaterial. För rätt person finns även långsiktiga möjligheter att utveckla rollen ytterligare så som hantering och planering av event/mässor, utökade administrations- och assistentsysslor med mera.
Dina egenskaper
Det här är en lite annorlunda roll med utrymme för att utmanas och utvecklas i en stimulerande miljö, därför vi söker en ambitiös, ansvarsfull och driven person. Någon som är redo att växa in i sin roll med positiv energi och framåtanda. Vi vill se att du är en extremt serviceinriktad person med tekniskt intresse som tycker om att hjälpa andra. Du har erfarenhet från support och du är van vid ärendehantering, kanske har du även erfarenhet från telekombranschen men det är inget måste. Vidare är du kommunikativ, prestigelös och en riktigt god lagspelare. Du hugger tag där du ser att det behövs och driver själv ditt arbete framåt. Viktigast av allt är att du vill vara med och bidra till arbetsglädjen!
Visst låter det här som en spännande tjänst och rolig utmaning? Om du tror att det är dig vi söker så tveka inte en sekund till, varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet från support och ärendehantering
Intresse för teknik
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både svenska och engelska

Plus i kanten:
Kommunikationsintresse (sociala medier, influencer, skapa marknadsföringsmaterial etc)
Erfarenhet som VD-/ledningsassistent

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare där anställningen inleds som konsult hos oss på Perido i 6 månader med god chans till överrekrytering. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31985 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 28 november 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Bygglovshandläggare

Bygglovshandläggare

13 april 2021

Trafikplanerare till Upplands Väsby kommun

Trafikplanerare till Upplands Väsby kommun

13 april 2021

Kontorist på trafikskola

Kontorist på trafikskola

13 april 2021

12 april 2021