Kontorsassistent till investmentbolag i tech-branschen

Kontorsassistent till investmentbolag i tech-branschen

Arbetsbeskrivning

Hos entreprenöriella Standout Capital trivs du som har en energi som sticker ut och som vill jobba i ett personligt team. Tjänsten passar dig som kommer trivas med assisterande och administrativa arbetsuppgifter samt sätter stor stolthet i att positivt överraska din omgivning med din goda service. Läs mer nedan och skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som administrativ kontorsassistent på Standout Capital kommer du ha ett övergripande ansvar för kontoret och arbeta brett med den dagliga driften, administration och enklare ekonomiuppgifter.

På det hundvänliga kontoret i centrala Stockholm kommer du till ett team om sju kollegor där alla spelar en nyckelroll. Stämningen i gruppen präglas av ett nära samarbete med starka karaktärer som alla trivs bra tillsammans. Tjänsten gäller ett vikariat under föräldraledigheten för nuvarande Operations Manager.

Du erbjuds


* En viktig roll i ett team med en avslappnad sammanhållning
* Meriterande arbetslivserfarenhet från en varierande och serviceinriktad roll
* Dedikerad konsultchef som kommer stötta och ha löpande uppföljningar under uppdraget samt en positiv referens framåt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som kontorsassistent kommer du att ha det huvudsakliga ansvaret för att arbetsplatsen är administrativt välfungerande och trivsamt. Detta innebär uppgifter av mycket varierad karaktär, där du ansvarar för att se till att den dagliga driften flyter på smidigt på kontoret.


* Förbereda mötesrum, ta emot besökare och säkerställa ett professionellt och trevligt bemötande
* Ansvara för levarantörskontakter samt inköp av kontorsmaterial och luncher
* Koordinera och planera interna möten och events
* Samordna ekonomiskt underlag, exempelvis kortköp, kvitton och utlägg
* Boka resor (tex. taxi, tåg, flyg, hotell) samt koordinera kalendrar
* Sköta tillhörande administration, post/budhantering och telefoni.


VI SÖKER DIG SOM
* Studerar en eftergymnasial utbildning, med fördel inom service, administration eller ekonomi, samt har minst 2 terminer kvar, alternativt en annan huvudsaklig sysselsättning
* Kan arbeta 7:30-12, måndag till fredag.
* Obehindrat kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet sker på båda språken

Meriterande krav


* Erfarenhet från en liknande roll, gärna från en advokatbyrå, investeringsbranschen eller dylikt
* Erfarenhet i Officepaketet, Dropbox, Evernote samt Google Drive


Som person är du:


* Serviceinriktad och kommunikativ
* Självgående och driven
* Noggrann och strukturerad


Övrig information


* Start: 1 december
* Introduktion: 1-2 dagar i november för överlämning
* Omfattning: Deltid, måndag-fredag, 07:30-12
* Långsiktighet: Inledningsvis 3 månader därefter goda möjligheter till förlängning för rätt kandidat
* Placering: Biblioteksgatan, centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Standout Capital önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen eller fått in tillräckligt många ansökningar.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Standout Capital är ett svenskt riskkapitalbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag i techsektorn. Det är idag en mindre organisation med sju anställda, varav fem Investment Professionals, en Operations Manager samt en Investment Intern. Deras investerare är ledande svenska och internationella institutioner som förvaltar ca 1 miljard.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 23 oktober 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024