Koordinator med administrativt uppdrag sökes till Kulturskolan

Koordinator med administrativt uppdrag sökes till Kulturskolan

Arbetsbeskrivning

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs kulturskola är en verksamhet och mötesplats för ung konst och kultur. Vårt uppdrag är att bedriva verksamhet och undervisning inom kulturella färdigheter såsom foto, film, cirkus, musik, teater, dans, bild med mera. Vår målgrupp är barn och ungdomar mellan 6-19 år och vi verkar på deras fria tid.

Tjänsten, som är uppdelad i två delar, innebär att man arbetar som koordinator men också till stor del med tydliga administrativa arbetsuppgifter

Som koordinator arbetar du med samordning av verksamheten i alla dess delar. Du agerar lösningsorienterat och självständigt för att lösa olika slags arbetsuppgifter som verksamheten behöver, både för att verksamheten ska fungera i vardagen och för att utveckla verksamheten långsiktigt. I de administrativa uppgifterna ingår förutom att stötta enhetschef och verksamheten även personaladministration och stöd för inköp i systemen Personec och Proceedo. Du behöver ha överblick av förvaltningen och förmåga att söka lösningar och svar på frågor. Ibland behöver du involvera andra delar av förvaltningen exempelvis skicka vidare ärenden och ha kontakt med stödenheterna som HR, ekonomi, digital eller Intraservice.

Du är flexibel och samverkar nära med andra koordinatorer, administratörer, lärare och chefer i verksamheten. I ditt uppdrag ingår att nätverka och samarbeta med andra verksamheter för att skapa samverkansmöjligheter. Du kommer också att arbeta med kartläggning, uppföljning och rapportering av verksamhet. Tillsammans med kollegor strukturerar, planerar, organiserar och leder du arbetet med olika aktiviteter i verksamheten. För den administrativa delen krävs det att du är självgående och har förmåga att kunna prioritera. En förutsättning är också att du är engagerad i styrande dokument kring stadens policys då rollen i vissa delar har en kontrollerande funktion.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller adekvat utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vidare är det meriterande
- om du har administrativa erfarenheter och kunskaper från den kommunala sektorn
- om du har erfarenhet av att arbeta processinriktat och med projekt inom konst och kultur mot målgruppen
- mycket god datavana
- om du har erfarenhet av Proceedo och Personec

För att lyckas med uppdraget behöver du vara strukturerad och ordningsam med förmåga att framgångsrikt utföra flera uppgifter samtidigt. Du behöver också vara en person som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är stresstålig, driven, samt service- och utvecklingsorinterad. Du bör ha en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har ett genuint intresse för att hjälpa andra och anstränger dig för att nå resultat.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024

Administratör till sommaren på avdelning miljö och bygg

Administratör till sommaren på avdelning miljö och bygg

26 mars 2024