Kortare uppdrag som nämndsekreterare till Järfälla kommun

Kortare uppdrag som nämndsekreterare till Järfälla kommun

Arbetsbeskrivning

Järfälla kommun söker dig som har en statsvetarexamen och ett intresse för offentlig förvaltning till ett uppdrag på två månader. Vill du få praktisk erfarenhet av att arbeta med lagar och regler i en politisk styrd organisation samt i en stor kommun där det händer mycket, är detta en stor möjlighet för dig.

OM TJÄNSTEN
Järfälla växer och utvecklas och bygg- och miljöförvaltningen har en viktig roll i detta. Järfälla kommun söker en ny kollega för ett uppdrag som nämndsekreterare. Förvaltningen har totalt 10 avdelningar och du kommer att ingå i avdelningen kvalitet och verksamhetsstöd som är centralt placerad och servar hela förvaltningen.

Avdelningen ansvarar för stödet och ärendehanteringen till den politiska verksamheten som består av tekniska nämnden och miljö- och bygglovsnämnden. Avdelningen stöttar i form av t ex nämndsekreterarskap, registratur, arkiv och kvalificerad handläggning kring juridik, kvalitetsutveckling, utredningar och miljöledning.

Järfälla har ett viktigt och roligt uppdrag och utgångspunkten för medarbetarna är att vara ett professionellt och kunnigt specialiststöd till såväl de två nämnderna som till förvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämdsekreterare ansvarar du för processen avseende miljö- och bygglovsnämnden. Det innefattar bland annat beredning av ärenden, utskick, sekreterarskap vid nämndsammanträden, protokollskrivning och expediering av beslut.

I tjänsten ingår även att vara dataskyddssamordnare för förvaltningen. Det innebär att du leder arbetet med att säkerställa att verksamheternas hantering av personuppgifter uppfyller kraven i GDPR och övrig lagstiftning på området. Du ger stöd till verksamheterna vid bland annat hantering av begäranden om registerutdrag och personuppgiftsincidenter. Dataskyddssamordnaren deltar även i det kommunövergripande dataskyddsarbetet.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleexamen i statsvetenskap, juridik eller motsvarande
* Har tidigare erfarenhet av liknande arbete
* Har goda kunskaper i svenska och engelska
* Finns tillgänglig för arbete kvällstid en tisdag i månaden enligt schema

Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet från att ha jobbat i en politiskt styrd verksamhet, gärna kommunal sådan.
* Har arbetat med GDPR

Som person är du:


* Resultatinriktad
* Ansvarstagande
* Noggrann


Övrig information


* Start: 1 december
* Omfattning: Heltid i två månader
* Placering: Jakobsberg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Järfälla kommuns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024