Kulturstarkt verkstadssnickeri söker praktiskt lagd administratör

Kulturstarkt verkstadssnickeri söker praktiskt lagd administratör

Arbetsbeskrivning

”Hos oss är alla delaktiga och tillsammans driver vi företaget framåt. Kulturen är öppen och det är möjligt att utvecklas inom organisationen, vilket jag tror är anledningen till att våra medarbetare trivs och vill stanna länge”. Så säger Patric, VD. Patric söker dig som vill stötta honom och projektledarna med administration, generell avlastning och initiativ för trivsel, samt finnas behjälplig för andra typer av uppdrag av praktisk karaktär. Start är efter sommaren i sommaren men sök redan idag, då vi hoppas kunna hitta rätt person innan semesterledigheterna börjar!

OM TJÄNSTEN
Från att startat som ett lite familjeägt snickeri med några få medarbetare har nu företaget på 33 år vuxit till ett välrenommerat snickeri med bred kunskap och erfarenhet. Tidigare anställdes Arvid efter anställning på Academic Work och nyligen började vår konsult Tobias sin karriärresa på företaget. Förr har rollerna som rekryterats enbart varit praktiska, men nu sökes den första administrativa rollen på bolaget för att stötta VDn Patric och projektledarna.

Idag arbetar runt 18 personer på företaget som har lång erfarenhet av montering, tillverkning och bygg. På verkstaden och kontoret finns inga hierarkier och gränserna mellan rollerna är utsuddade, där alla hjälper alla. Detta innebär att även den administrativa rollen

Du erbjuds


* En långsiktig tjänst med möjlighet att växa och utvecklas hos bolaget, där ambitionen är överrekrytering efter 6 månader
* En roll där du får möjlighet att arbeta både administrativt med även praktiskt med att hjälpa till i snickerier, göra ärenden mm.
* En ansvarsfull, social och omväxlande roll med mycket frihet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
* Stötta projektledarna administrativt i projekt, såsom att administrera produktbeskrivningar, utskick till kunder mm.


* Avlasta Patric i hans vardag, bland annat; hantera företagets gemensamma kalender, administration och koordinering kopplat till arbetsmiljö, ansvara för växeln mm.
* Allmän kontorsarbete såsom; beställningar av material och behörigheter, kontakt och hantering av leverantörer, uppdatering av register och dokument
* Ekonomiadministration och enklare redovisning
* Initiera fika och andra aktiviteter för att engagera medarbetarna
* Arbeta med företagets marknadsföring på hemsidan och sociala medier (LinkedIn och Instagram)
* Finnas behjälplig med enklare arbete av praktisk karaktär, såsom att ta emot leveranser och hjälpa till att hålla produktionen igång.


VI SÖKER DIG SOM
* Har administrativ erfarenhet sedan tidigare, om ekonomiadministration ingått anses det meriterande…


* …eller har arbetat som hantverkare och är nyfiken på administration (för att gå vidare i processen kommer dock viss erfarenhet av administration krävas)


Oavsett om du har arbetat administrativt eller praktiskt så anses det meriterande om du arbetat inom byggbranschen


* Har god datorvana och ett intresse för marknadsföring på sociala medier (LinkedIn och Instagram) och hemsida (genom Wordpress), vilket tydligt framgår i din ansökan


Kulturen på företaget innebär att alla hjälper till med allt, högt som lågt, där arbete av praktisk karaktär kan ingå. För att gå vidare i processen vill vi att du motiverar ditt intresse för rollen och varför du skulle passa på företaget, genom ett personligt brev.

Som person är du:


* Noggrann
* Initiativtagande
* Flexibel


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, 07:00-16:00 (mån-tors) och 07:00-15:00 (fredagar)
* Placering: Saltsjö-Boo vid Nacka
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och uppdragsgivaren önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Assistent

16 april 2024

16 april 2024

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

16 april 2024