Kund- och patientsupportmedarbetare

Kund- och patientsupportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kundtjänst och är redo att ta nästa steg i karriären? Accumbo erbjuder Sveriges första digitala vårdtjänst som är specialanpassad för patienter med högt blodtryck. Här får du vara med på en spännande resa inom
Health-Tech samtidigt som du ansvarar för att skapa den bästa upplevelsen i kundsupporten. Ansök idag och få en chans att ge genuin support inom en livsviktig bransch, samtidigt som du själv blir en del av Accumbos framåtanda och snabbrörliga miljö!

OM TJÄNSTEN
Accumbo ett svenskt företag som bildades i Kalmar sommaren 2017. Kontor finns i Kalmar och Lund och består av läkare, forskare, hälsovetare och IT-utvecklare. Det går bra för Accumbo. Tillväxttakten är snabb därmed utökas nu teamet i Kalmar med ytterligare en supportmedarbetare. Supporten utgörs av två andra kollegor och totalt utgår fem medarbetare från kontoret i Kalmar. Eftersom Accumbo är en platt organisation som befinner sig i en expansionsfas kommer du att få goda möjligheter att utvecklas i din roll.

Din framtida chef förklarar varför hon tycker att du ska söka dig till Accumbo:

"Här får du vara en viktig del av Accumbos resa att revolutionera den digitala vården och utveckla verksamheten. Det kommer stundom att vara utmanande, men vi kan lova dig att det blir en rolig resa vi kommer att göra tillsammans. Här får du en möjlighet att ta ett stort ansvar och samtidigt utveckla dig själv i ett team med en stark laganda. Samtidigt bidrar du till att få vårt samhälle att fungera in i framtiden. Vi vet att saker kan göras på ett nytt och effektivare sätt. Och vi vet att vården av kroniska sjukdomar kan göras bättre. ”

ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare i kund – och patientsupporten är huvudansvaret att svara på ingående samtal och skriftliga supportärenden som rör Accumbos tjänster och att dokumentera och följa upp dessa. Att kommunicera och lösa ärenden mot patienter tillsammans med läkare, utvecklare och övriga medarbetare i rimlig tid och med nöjda patienter/kunder. Tjänsten innefattar också att ringa utgående samtal till patienter, bevaka och svara på frågor i sociala medier samt att administrera utskick av remisser, blodtrycksmätare och returhantering.

Du kommer exempelvis att:
* Samarbeta med IT, läkare och övriga medarbetare för att lösa problem och ärenden för patienter och potentiella patienter
* Arbeta med kundnöjdhet
* Dokumentera och följa upp patient- och supportärenden
* Utveckla, förbättra och förfina kundsupporten och Q&A för att ge snabb och korrekt information och hjälp till våra kunder och patienter samt att utveckla effektiva metoder för hantering av problem och frågor
* Administrera utskick av remisser och blodtrycksmätare samt att hantera returer
* Kontakta patienter på uppmaning från PAL (patientansvarig läkare) och för att hjälpa patienter igång med tjänsten
* Bevaka och svara på frågor i våra sociala medier
* Tillsammans med övriga medarbetare på kontoret i Kalmar och hålla lokalen snygg och trivsam

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av kundtjänst, support eller liknande
* Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och med dokumentation
* Är obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift då detta krävs i kundkommunikationen
* Har ett intresse för utveckling av processer och systemstöd

Det är meriterande om du:


* Tidigare har arbetat i en ledande position


Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper.

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Strukturerad
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning
* Placering: Varvsholmen, Bredbandet 1
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Accumbos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Accumbo här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2020
  • Ansök senast: 24 november 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundsupport till Sekelskifte

1 december 2020